سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح دوربرگردان غیرهمسطح آزادی-جانباز در مشهد

صبح امروز دهم اسفند ماه، دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز در مشهد افتتاح شد.

عبدالله ارجاعی گفت: حمل و نقل به عنوان پیشران توسعه می‌تواند خدمات خوب دیگری راهم برای مناطق هدفگذاری شده به دنبال داشته باشد.

همزمان با سالروز مبعث پیامبر اکرم (ص)، دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز با حضور شهردار و جمعی از مسئولین در مشهد مقدس افتتاح گردید.  همچنین این پروژه از ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ با هزینه‌ای بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان آغاز شد و پس از گذشت ۱۱ ماه به مرحله بهره‌برداری رسید.

او گفت: یکی از مشکلاتی که گریبانگیر مشهد امروز است ورودی هایی این کلانشهر است، یکی از ورودی ها جاده قوچان میباشد که نیازمند تسهیل است. یکی از شاهکار های حمل و نقل مشهد پل قائم است که اکنون بعد از گذشت چند دهه از بهره‌برداری آن توانسته به خوبی مسائل ترافیکی مشهد را حل و فصل می‌کند‌.

شهردار مشهد گفت: از استاندار و وزیر راه و نهاد ریاست جمهوری خواستاریم توجه ویژه ای به این محور داشته باشند زیرا بار اصلی ترافیک و حضور زائرین و مجاورین مشهد در این محور است.

ارجاعی گفت: عقب نشینی بلوار آزادی نکته مهمی در این محور است که نیازمند توجه ویژه ای مي‌باشد، بعد از پل قائم یکی از گره های ترافیکی پل استقلال هستش و این زیرگذر غیر هم‌سطح کمک کننده است اما هنوز کافی نیست و نیازمند مطالعه بیشتر است.

این دوربرگردان در فاصله ۲۵۰ متری جنوب پل جانباز قرار دارد و شکل هندسی و موقعیت ورودی آن به گونه طراحی گردیده است که پاسخگوی کلیه تمایلات گردشی خروجی بلوار آموزگار و کندرو و تندرو بزرگراه آزادی باشد.

او گفت: ساماندهی بار ترافیکی بلوار آزادی حدفاصل میدان استقلال تا میدان قائم و بالعکس، امکان دسترسی ایمن از بلوار آزادی به بلوار جانباز بدون تداخل با وسایل نقلیه مسیر مقابل، اماکن دسترسی ایمن از بلوار آموزگار به سمت شمال بلوار و روان سازی ترافیک چند کارکرد این پروژه است.

به گفته او این حرکت باید به سمت جاده قوچان ادامه پیدا کند یکی از انتظارات ما از دولت کمک کردن در تسهیل امور و ارائه بودجه برای مشابه سازی این پل در تقاطع های سمت جاده چناران و قوچان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.