سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداری از ۷۰۰حساب بانکی در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده از ۷۰۰ حساب بانکی شهروندان استان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی جوکار گفت: در پی ارسال تعدادی پرونده از استان‌های کشور مبنی بر اینکه فردی ناشناس با استفاده از شیوه‌های مختلف جعلی و مجرمانه همچون شگرد‌هایی تحت عنوان سامانه سهام عدالت و سامانه ثنا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب مردم کرده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

او گفت: با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مبنی بر حضور متهم مورد نظر در  استان، کارشناسان پلیس فتا سیستان و بلوچستان بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش‌های فنی در کشف جرایم سایبری موفق شدند رد پای مجرم را شناسایی و به هویت وی دست پیدا کنند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.

متهم با ارسال پیامک حاوی لینک آلوده تحت عناوین مختلف و به صورت جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرده و لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار بوده که متهم با شگرد مجرمانه، نسبت به سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد اقدام می‌کرده که با تیزبینی کارشناسان زبده پلیس فتا استان به دام می‌افتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.