سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ ۱۴ نفر بر اثر کووید ۱۹ در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید فوتی بر اثر کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون به ۷ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۸۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۰۶ هزار و ۵۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دیروز ۲۱ مورد فوتی در فارس گزارش شده بود و تعداد کل قربانیان کروناویروس نیز از ابتدای شیوع ۷ هزار و ۷۸۹ نفر بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۰۷ هزار و ۳۱۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۵۴ هزار و ۶۰۶ مورد تست سریع انجام شده و ۹۹ هزار و ۱۹۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۵۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او، همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۸۹ هزار و ۵۱۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

دکتر رضائیان زاده گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۷۵۹ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۷۳ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۶۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۱۷ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.