سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجوزی از ستادکل نیرو‌های مسلح برای خرید خدمت سربازی صادر نشده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مجلس مجوزی از ستاد کل نیرو‌های مسلح یا دفتر فرمانده کل قوا برای خرید سربازی مشمولان غایب خارج از کشور نگرفته است.

علی خضریان در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب مقیم خارج از کشور در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: رویکرد مجلس در زمان بررسی سهم صندوق توسعه ملی این بود که تغییر در آن منوط به اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح است.

به گفته این نماینده مجلس بر اساس «اصل ۱۱۰ قانون اساسی، فرماندهی نیرو‌های مسلح با مقام معظم رهبری است»، «مجلس در حالی موضوع خرید خدمت سربازی برای مشمولان غایب خارج از کشور را بررسی می‌کند که مجوزی از ستاد کل نیرو‌های مسلح یا دفتر فرماندهی کل قوا گرفته نشده است».

خضریان با طرح این سوال که چرا انتظارات اجتماعی نا به جا ایجاد کرده و یک کار عوام فریبانه برای جوانان می‌کنیم که برای آن هم هماهنگی با ستاد کل نیرو‌های مسلح صورت گرفته نشده؟ مگر می‌خواهیم مخدر به جوانان داده و آن‌ها را ظرف یکی دو هفته دچار خوش خیالی باطل کنیم؟ در حالی که می‌دانیم این موضوع بدون مجوز ستاد کل در شورای نگهبان رد می‌شود چرا بار اجتماعی و روانی به جامعه تحمیل می‌کنیم؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی  از نیکزاد رئیس مجلس خواست که این بند به کمیسیون تلفیق برگشته تا نظر کتبی و رسمی نیرو‌های مسلح اخذ شود.

نیکزاد نایب رئیس مجلس با پذیرش اخطار، آن را به رای مجلس گذاشت که مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

لحظاتی بعد علی نیکزاد اعلام کرد که بر اساس متنی که دستش رسیده، این بند به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود تا مجوز ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص آن گرفته شود.

در بخش درآمدی بودجه آمده که «مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل ۵ سال از زمان فراخوان آن‌ها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی می‌توانند با پرداخت معادل ریالی ۱۵ هزار یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. مشمولین متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
سرهنگ
۲۲:۲۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آقای نمایندگان مجلس شما با تصویب طرح خرید خدمت سربازی بهترین خدمت را به سرمایه داران و ثروتمندان این جامعه میکنید چرا ثروتمندان با تصویب طرح خدمت سربازی بتوانند در ازای پرداخت پول به سربازی اعزام نگردند و جور سربازی این آقازاده ها را آن فرد فقیر روستایی دور افتاده را بانگیزه نداشتن ثروت در سرما ی زمستان و گرمای تابستان با نگهبانی در سر پست بکشد مگر حضرت امام نفرمود مجلس خانه ملت است ولی شما مجلس را به خانه ثروتممندان تبدییل کرده اید والله خجالت هم خوب چیزی است
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ستاد کل چرا نیروی کادر نمیگیره؟بجا سرباز نیروی کادر بگیرید.نه اینکه طرفو رد کنید تو گزینش هاتون.
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بفرستین سربازی مخصوصا بچه پولدار ها و آقازاده ها رو
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چرا فقط برای ایرانیان خارج از کشور؟؟؟؟