سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیرینی در زنجان گران شد

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان گفت:باافزایش۵۰ درصدی قیمت مواداولیه شیرینی پزی درزنجان، قیمت شیرینی هم ۱۸ درصد افزایش یافته است.

محمدی بااشاره به اینکه مواد اولیه مورد استفاده در قنادی مانند شکر، تخم‌مرغ، روغن و حتی تجهیزات باافزایش قیمت مواجه شده است،گفت: این امر موجب شده تا در ماه‌های أخیر تقاضای افزایش قیمت شیرینی توسط فعالان این صنف وجود داشته باشد.

او بابیان اینکه آخرین افزایش قیمت شیرینی مربوط به مرداد ماه امسال بوده است، گفت: مصوب شد که اگر قیمت مواد و اقلام به کار رفته در شیرینی‌پزی تا ۱۲ درصد افزایش یابد، باید در قیمت های شیرینی تجدید نظر شود.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان بابیان اینکه بعد از مردادماه قیمت مواد ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته، اما قیمت شیرینی در این مدت ثابت مانده است، گفت: این امر در نهایت موجب شد تا طبق آخرین تصمیمات قیمت شیرینی ۱۸ تا ۱۹ درصد افزایش یابد. 

او با تأکید بر اینکه قیمت‌های اعلام شده انواع شیرینی ثابت است و قنادان اجازه افزایش قیمت بیش از مقدار مصوب را ندارند، گفت: در صورتی که مواد به کار رفته در شیرینی همچون مغز متفاوت باشد شیرینی‌فروشان می‌توانند متناسب با مواد به کار رفته قیمت را تغییر دهند.

محمدی بابیان اینکه قیمت شیرینی کیک تولد براساس مغز به کار رفته و طرح‌های درخواست شده توافقی است، گفت: کیک مخصوص بدون مغز ۶۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، کیک مخصوص با مغز موز ۷۵ هزار تومان، کیک مخصوص با مغز گردو ۸۰ هزار تومان، انواع شیرینی‌تر ۶۵ هزار تومان، شیرینی خشک ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی ۳۸ هزار تومان خواهد بود.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان بااشاره به اینکه نظارت بر فعالیت قنادان و پیشگیری از تخلفات احتمالی به صورت مستمر در حال انجام است، گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان در ایام پایانی سال که تقاضا برای خرید شیرینی بالا است بازرسی و نظارت‌ها بر فعالیت قنادان بیشتر خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.