سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

اشتغال در سیستان و بلوچستان نباید به تسهیلات بانکی منوط باشد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: موضوع اشتغالزایی در استان نباید صرفا به پرداخت تسهیلات بانکی منوط باشد بلکه نقش سرمایه گذاری در این راه بسیار مهم است.

 حسین مدرس خیابانی در کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: هیچ موضوعی مهتر از اشتغال در این استان وجود ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد شغل در منطقه هستند.

او می گوید: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مسوول ایجاد شغل نیست، بلکه هماهنگ کننده این موضوع است بنابراین دستگاه‌های اجرایی موظفند این مهم را در اولویت قرار دهند.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان باید طرح محور باشد، گفت: اشتغالزایی از محل طرح‌هایی نظیر مسکن، راه، برق و ارتباطات برای استان بسیار مهم و کلیدی است.

او گفت: در حوزه اشتغال باید به آمایش سرزمین و ظرفیت‌های منطقه‌ای سیستان و بلوچستان توجه ویژه‌ای داشت.

مدرس خیابانی گفت: وزن اشتغال در استان سیستان و بلوچستان بر اساس تعداد بیمه شده‌های تامین اجتماعی ارزیابی شود.

او با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ گفت: این آمار برای استان مطلوب است، اما باید به تفکیک شهرستان‌ها و بین دستگاهی وظیفه همه نهاد‌ها و سازمان‌ها در تحقق این موضوع مشخص و شفاف شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به دستور کار جلسه کارگروه اشتغال استان در خصوص وضعیت اشتغال در حوزه سیستان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی و وجود خشکسالی در این منطقه، باید به سمت ایجاد و یا احیای مشاغل بدون آب، کم آب یا جایگزین رفت.

او گفت: در اولین فرصت کمیته اشتغال سیستان ذیل کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان تشکیل و به تفکیک شهرستان و بخش‌های مختلف، طرح تعریف و معرفی شود.

مدرس خیابانی گفت: رسانه‌های سیستان و بلوچستان در ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی نمونه‌های موفق اشتغالزایی به مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد چرا که در مسیر اشتغال نقش رسانه بسیار پر اهمیت است.

او  توجه به بازار فروش محصولات را در تقویت و تثبیت مشاغل مهم دانست و گفت: پارک علم و فناوری استان در این راه می‌تواند نقش آفرین باشد چرا که بازار‌های مجازی و تجارت الکترونیک ظرفیت نامحدودی را در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان خواستار تقسیم اعتبار اشتغال شهرستان‌ها بر اساس طرح‌های معرفی شده هر شهرستان شد.

او گفت:  باید در جوار همه مجتمع‌های بین راهی سیستان و بلوچستان ایستگاه خدمات خودرویی و تعمیرگاهی ایجاد شود  اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای باید آموزش نیروی کار لازم در این حوزه را بشکل جدی در اولویت قرار دهد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.