سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی عامل آتش زدن پسماند روستای انجیلاق به دادگاه

دهیار روستای انجیلاق در شهرستان آبیک به دلیل تخلیه غیر مجاز پسماند‌های عادی، خانگی و صنعتی و آتش زدن آنها در اراضی این روستای به دادگاه معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امید رحمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: با توجه به بازدید به عمل آمده از نحوه مدیریت پسماند‌های عادی (خانگی) روستای انجیلاق، به دلیل تخلیه غیر مجاز پسماند‌ها عادی، خانگی و صنعتی در اراضی این روستا "واقع در معدن متروکه و در داخل مسیل منتهی به رودخانه" این اداره بر حسب وظایف سازمانی نسبت به صدور اخطار محیط زیستی اقدام کرده است.

 پس از بررسی و بازدید مجدد توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست آبیک، مشاهده شد متاسفانه هیچ گونه اقدامی توسط دهیار روستای انجیلاق جهت ساماندهی و پاکسازی صورت نگرفته و ضمن استمرار آلودگی علاوه بر تخلیه غیر مجاز پسماند‌های ذکر شده نسبت به آتش زدن پسماند در محل نیز اقدام کرده است.

با توجه به شکایت شرکت آب منطقه‌ای و به استناد ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند، ماده ۲۰ قانون هوای پاک، ماده ۱۹ قانون حفاظت از خاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در خصوص رفع آلودگی و پاکسازی و انتقال مستمر پسماند‌های عادی روستا به سایت مورد تایید محیط زیست توسط مسئولین روستا، دهیار روستای انجیلاق علیرغم محکومیت در سال ۱۳۹۹ جهت ساماندهی و پاکسازی به دادگاه معرفی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.