سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر برای وحدت رویه نمایندگان دولت در مجلس بخشنامه صادر کرد

معاون اول رئیس‌جمهور در جهت هماهنگی در نحوه دفاع نمایندگان دولت از لوایح و تأمین نظر دولت در صحن یا کمیسیون‌های تخصصی مجلس، دو بخشنامه صادر کرد.

در این بخشنامه خطاب به تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، شرکت های دولتی و دستگاه های اجرایی ذیل قوه مجریه آمده است برای رعایت اصل انسجام و وحدت عملی همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در موضوع لوایح و طرح‌ها، دستور العمل روابط دولت و مجلس صادر شده است.

انتظار این است که وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دولت در خصوص چگونگی و نحوه دفاع از لوایح و تأمین نظر دولت در طرح ها در صحن علنی و کمیسیون های مجلس، قبل از هر اقدامی هماهنگی و تعامل لازم را با معاونت امور مجلس ریاست جمهوری معمول داشته و اهتمام لازم را در اجرای راهکارها و برنامه های اعلامی از سوی معاونت امور مجلس معطوف دارند.

دو بخشنامه صادره از سوی محمد مخبر در راستای أصل یکصد و سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مواد (۳۴-۳۵-۳۶ ) و آیین‌نامه داخلی هیات دولت در مواد (۱۵۱۳۰۱۱۰۸) است.

همچنین در این دو بخشنامه باتوجه به ضرورت ارزیابی مؤثر و مستمر عملکرد معاونین و مدیران کل امور مجلس دستگاه‌ها در بخش‌های تقنینی و نظارتی و در اجرای ابلاغیه‌ها و مصوبات لازم الاجرا و ماده ۳۰ دستور العمل روابط دولت و مجلس تاکید می گردد که انتصاب معاون و مدیر کل امور مجلس هر یک از دستگاه‌های اجرایی ذیل قوه مجریه موضوع ماده (۵) قانون مدیر بست خدمات کشوری و ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پس از تائید صلاحیت تخصصی و تائید معاونت امور مجلس ریاست جمهوری انجام گیرد.

برچسب ها: دولت ، بخشنامه جدید ، مخبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
مهدی
۱۳:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ایشون رو میبینم یاد واکسن برکت میوفتم که چطور این همه مردم رو با تاخیر در تولید به کشتن داد