سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد عنوان کرد

مقابله با خلافت ظالم در رأس منشور زندگی ائمه اطهار (ع)

امام جمعه مشهد گفت: اصل طاغوت ستیزی در مقابله با خلافت ظالم در همه مراحل زندگی همه ائمه اطهار (ع) و امامان شیعه به عنوان یک اصل بود.

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: ائمه اسلام در هر شرایطی سعی می‌کردند تا احکام و معارف الهی را تبیین و نوع حکومت طاغوتیان را به مردم معرفی کنند تا حاکمان طاغوت نتوانند احکام را به نفع خود تغییر دهند.

او گفت: در بسیاری از دوران مردم اگر مجبور می‌شدند زور شمشیر حکومت طاغوت را بپذیرند، از نظر دل و عقل حکومت طاغوت را بر نمی‌تافتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:دستوری هم که خدا در قرآن کریم خطاب به پیامبران نازل کرده عبادت خدا و دوری از طاغوت است و این یعنی اگر طاغوت در جامعه و بر سرنوشت مردم حاکم باشد عبادت خدا امکان‌پذیر نیست.

آیت الله علم الهدی گفت: بر همین اساس و همان‌طور که قول و عمل قرآن و ائمه معصومان (ع) برای ما حجت شرعی است پس ما نیز باید همانند آن‌ها علیه حکومت طاغوت به مبارزه برخیزیم.

او گفت:همه انحراف‌ها و پریشانی بشر که از قرن‌های مختلف تا کنون جهان را فرا گرفته به علت حکومت طاغوت است که هر جا بر سرنوشت مردم حاکم شد، نتیجه آن ظلم ستم و کشتار مردم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علت تحریف در دستور‌های تورات و انجیل نیز این است که حاکمان می‌خواستند بر مردم مسلط شوند و، چون بر اساس دین این کار امکان پذیر نبود دست به تحریف دستور‌های الهی زدند.

آیت الله علم الهدی گفت: حضرت امام موسی بن جعفر (ع) نیز در دوران ۳۵ ساله امامت خود با چهار حاکم عباسی هم عصر خود به مبارزه پرداختند و بر همین اساس هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای سعی می‌کردند امام را از دسترس مردم دور نگه دارند که در نهایت به شهادت آن همام منجر شد.

او گفت: باید شناخت لازم را از زندگی آن امامان پاک داشته باشیم تا عملکرد ما نیز همانند آن‌ها باشد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.