سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان میزبان جشنواره ملی شعر سرو از سراسر کشور

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نخستین جشنواره سراسری شعر سرو به میزبانی استان کرمان، همزمان با میلاد امام حسین (ع) خبر داد.

علیرضا منظری توکلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دبیرخانه جشنواره ملی سرو در ساختمان شماره یک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شده و طی فراخوان اعلام شده تا ۲۰ بهمن ماه ۵۴۹ شاعر، هزارو ۱۰۷ اثر را به این جشنواره به نشانی وب سایت: http://jashnvare.iauk.ac.ir ارسال کرده اند.

به گفته او این جشنواره در ۳ محور مبنی بر توجه به زندگی، سیره و شخصیت معنوی حضرت امام حسین (ع)، تبیین مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توجه به مقاومت و پایداری در اشکال متفاوت برگزار می‌شود.

منظری توکی می‌گوید: تاکنون ۱۳۸ شاعر از کرمان، ۴۴ شاعر از خراسان رضوی، ۴۰ شاعر از اصفهان، ۳۷ شاعر از تهران و سایر استان‌های دیگر برای شرکت در این جشنواره اعلام حضور کرده اند؛ بنابراین با توجه به در نظر گرفتن شرایط کرونا، بخشی از این جشنواره به صورت آنلاین و بخشی با تعداد محدودی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

او گفت: هر شاعر مجاز به ارائه حداکثر ۳ اثر برای نخستین جشنواره سراسری شعر سرو بوده ؛ بنابراین این جشنواره  در ۳ بخش عمومی (حرفه ای)، دانشجویی و دانش آموزی ۱۵ اسفند ماه در تالار حافظ واحد شهیدحاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

منظری توکلی می‌گوید: قرار است به دلیل  همزمانی این جشنواره  با روز درختکاری، ۶۳ درخت سرو به تعداد سن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جلوی ورودی دانشکده معماری واحد شهید سلیمانی با طرحی زیبا، کاشته شود. 

 او گفت: جوایز برگزیدگان این جشنواره، شامل: اهدای  ۴۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی، چاپ و نشر آثار در قالب کتاب، تولید و انتشار آثار به صورت صوتی و تصویری است. 

به گفته او در مراسم اختتامیه این جشنواره ملی از خانواده شاعران شهید و همچنین دانش آموزان شاعری که در سطح کشوری حائز رتبه شده اند، قدردانی می شود. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.