سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه مشکلات مناطق حاشیه نشین ایلام

رئیس جمهور در جریان سفر به ایلام، برای حل مشکلات و معضلات مناطق حاشیه نشین شهر ایلام دستوراتی صادر کرد و حالا مردم منتظر اجرای آن دستورات هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - با توسعه شهر‌ها لزوم افزایش خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین چند برابر می‌شود، موضوعی که در سال‌های گذشته در شهر ایلام چندان مطلوب اجرا نشده و حالا ساکنان مناطق حاشیه شهر با مشکلاتی مواجه هستند.

ساکنان مناطق حاشیه شهر علاوه بر نبود خدمات با خطراتی هم، چون سیلاب نیز روبه رو هستند. وعده‌های مسئولان برای اختصاص اعتبار برای حل مشکلات هنوز عملیاتی نشده است.

مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام حل نشد

به گفته یکی از ساکنان از محلات حاشیه نشین شهر ایلام ، مناطق حاشیه شهر ایلام جدول و آسفالت ندارند، خدمات دهی بسیار ضعیف است.

چاله‌های سطح خیابان و کوچه حکایت از بی توجهی به این مناطق دارد، مردم مناطق حاشیه شهر هنوز نمی‌دانند جزو شهر یا روستا هستند.

هر ساله در فصل زمستان که بارندگی رخ می‌دهد، آب باران به داخل منازل سرازیر می‌شود و هیچ امکاناتی برای مهار این آب‌ها وجود ندارد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهر

به گفته رئیس شورای شهر ایلام ، با توجه به سفر اخیری که ریاست جمهوری به استان ایلام داشتند، ۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه‌های شهر ایلام اختصاص داده شده است.

با توجه به پیگیری‌های مسئولان ارشد استانی و حضور میدانی آن‌ها در محلات حاشیه نشین، از محل اعتبارات آسیب‌های اجتماعی و منبع اعتبارات استانی، ۱.۵ میلیارد برای جدول کشی هانیوان، محله نمک و حاشیه شهر تخصیص پیدا کرد که با این کار بخشی مهمی از مشکلات شهروندان این مناطق در کم‌ترین زمان ممکن مرتفع می‌شود.

 امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مسائل و مشکلات نقاط مختلف مناطق حاشیه نشین شهر مرتفع شود و برای تحقق این امر، تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

 برای رفع مشکلات مناطق حاشیه نشین قرار است این مناطق به شهر ایلام الحاق شوند تا خدمات بیشتری از طریق شهرداری به آن‌ها انجام شود.

مناطق حاشیه شهر به طرح جامع شهر ایلام الحاق شدند

به گفته سرپرست فرمانداری ایلام ، یکی از معضلات و محدودیت‌های مدیریت شهری به ویژه در شهر ایلام وجود اماکن و ساخت و ساز‌های حاشیه‌ای در شهر ایلام است.

 این ساخت و ساز‌ها در طول سنوات گذشته شکل گرفته‌اند و به یکی از دغدغه‌های مدیریت استان هستند.

 در راستای حل و رفع مشکلات این اماکن در سفر اخیر رئیس جمهور به استان یکی از محلات حاشیه شهر ایلام مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم از سوی رئیس جمهور برای رفع مشکلات و معضلات این مکان‌ها و اماکن حاشیه شهر صادر شد.

خوشبختانه به دنبال دستور رئیس جمهور طرح جامع شهر ایلام بازنگری و مناطق حاشیه شهر به طرح جامع شهر ایلام الحاق شدند.

با توجه به اینکه به طرح جامع شهری عنوان سند بالادستی در ساخت و ساز‌های شهری راهگشا خواهد بود، در اجرای این طرح دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری و سایر دستگاه‌ها مثل آب و فاضلاب، اداره برق و گاز می‌توانند به صورت کاملاً قانونی و بدون محدودیت به این مناطق خدمات ارائه دهند.

با نگاهی به اطراف شهر ایلام می‌توان به راحتی مشاهده کرد که ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های طبیعی، کشاورزی حتی کوه‌ها بیشتر شده و هر روز به معضلات حاشیه نشینی در این شهر افزوده می‌شود.

حاشیه نشینی یکی از مشکلات و معضلات اصلی استان ایلام به حساب می‌آید که با خود مشکلات بی شماری از نظر امنیت، اشتغال و مسائل فرهنگی و اجتماعی به بار آورده است.

رئیس جمهور در سفر به استان ایلام و بازدید از مناطق حاشیه شهر ایلام دستور رسیدگی به مشکلات را صادر کرد و حالا مردم این مناطق در انتظار حل مشکلات خود هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.