سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس با تعیین نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نمایندگان در مجلس به وزارت نیرو برای نوسازی شبکه‌های فرسوده آب و برق کشور و مناطق کمتر توسعه یافته مجوز دادند.

به این ترتیب به شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی کشور از محل واگذاری بخشی از املاک و دارایی‌های خود نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی تأسیسات و شبکه فرسوده آب و برق کشور بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و طرح‌های نیمه تمام تا سقف دویست هزار میلیارد ریال اقدام کنند.

نمایندگان مردم در مجلس با واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک‌های صنعتی و کشاورزی به منظور جلوگیری از سوداگری و از دست رفتن مالکیت اراضی دولتی مخالفت کردند. واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری و مناطق ویژه اقتصادی مصوب و طرح‌های قابل واگذاری دولتی و فروش قطعی زمین طرح‌های تولیدی کشاورزی و صنعتی غیردولتی با ظرفیت اشتغال سیصد نفر (۳۰۰) و بالاتر، با رعایت مقررات زیست محیطی، از شمول  قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مستثنی می‌شود.
با تصویب این قانون، انتقال قطعی مالکیت دولت در واگذاری اراضی ملی، دولتی و موات به متقاضیانی که از تاریخ ابلاغ این قانون به بعد شروع به تشکیل پرونده درخواست اراضی می‌نمایند ممنوع بوده و قوانین مغایر لغو می‌گردد.

با موافقت نمایندگان ۱۰۰ درصد مازاد درآمد‌های سازمان جنگل ها، امور اراضی کشور و دامپزشکی کشور نسبت به درآمد‌های مصوب این سازمان‌ها برای پیشگیری از سیل و خشکسالی هزینه خواهد شد.

با موافقت نمایندگان مجلس، کشاورزان در صورت کشت محصولات اساسی و استراتژیک کشور به ازای هر مترمکعب استفاده آب از چاه ها حداکثر سه هزار(۳.۰۰۰) ریال و در غیر این صورت به ازای هر مترمکعب آب حداکثر مبلغ شش هزار (۶.۰۰۰) ریال پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چرا کشاورزی که تمام دارایی اش را جمع کرده و آب و زمینی را خریده حالا بایدبه ازای مصرف آب مجدد پول بدهد؟ الان اگه همچین قانونی برای پرستارا و معلما مصوب شده بود شردع میکردن به اعتراض و تجمع و لغو یه همچین مصوبه ای ولی کشاورز بدبخت صداش در نمیاد اونا هم همچین قانونی رو تصویب می کنن، این درسته ؟!!