سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روستا‌های خالی از سکنه مقصد جدید جویندگان گنج

حفاران غیرمجاز در جستجوی گنج به روستا‌های خالی از سکنه شبیخون می‌زنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده جویندگان گنج در فصل زمستان به ییلاقاتِ خالی از سکنه می‌روند و با توجه به حضور نداشتن اهالی اقدام به حفاری‌های متعدد در حاشیه روستا‌ها می‌کنند.

به گفته او سوداگران گنج با توجه به بارش سنگین برف و بسته بودن جاده‌ها با شکستن درب منازل، در خانه اهالی روستا ساکن می‌شوند و با توجه به فرصت زیادی که دارند اقدام به حفاری‌های غیر مجاز می‌کنند و روستاییان در فصل بهار زمانی که به روستا مراجعت می‌کنند با سرقت منازل و چاله‌های کنده شده فراوان مواجه می‌شوند.

در بند‌های ۲، ۱۰ و ۳۲ ماده ۶۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور در شرح وظایف دهیاران همکاری با نیروی انتظامی، کمک به شورا‌ها و تشریک مساعی با سازمان میراث فرهنگی برای حفظ بنا‌ها و آثار باستانی روستا تاکید شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اعضای شورا و دهیاران روستا‌های کوهستانی که در فصل زمستان خالی از سکنه هستند خواست با هماهنگی مقام قضایی و نیروی انتظامی نسبت به مسدود کردن جاده منتهی به روستا در ایام خالی از سکنه اقدام کنند.

یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ۱۰ ماه گذشته ۲۸۶ سوداگر گنج را دستگیر و ۸۶ دستگاه فلزیاب را کشف کرده است.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.