سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عابران پیاده ۲۰ درصد علت تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند

رییس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تصادفات عابر پیاده سهم ۲۰ درصدی در وقوع تصادفات را در جنوب استان به خود اختصاص داده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - سرهنگ مصطفی کول زاده  گفت: مهمترین علت وقوع تصادفات عابران پیاده علاوه‌بر نبود ساختار‌های کافی مانند نورکافی در نقاط تردد عابرین پیاده و روگذر و زیرگذر کافی، عدم توجه افراد، عدم استفاده از نقاط دارای ایمنی کافی و استفاده از سطح سواره رو جهت تردد و گذر از جاده به صورت مورب و استفاده از لباس تیره در شب است که ضروریست برای پیشگیری از بروز این نوع حوادث عابر پیاده مراقب و مواظب باشد.

او گفت:  در این نوع تصادفات همیشه راننده وسیله نقلیه مقصر نیست.

کول زاده گفت: قانونی هم وجود دارد که عابر پیاده مقصر شناخته می‌شود مانند جا‌هایی که پل عابر پیاده و خط کشی عرضی وجود دارد و فرد باید از آن‌ها استفاده کند که در صورت تخطی مقصر شناخته می‌شود.

رییس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ضروری است عابران پیاده هنگام عبور از خیابان از نقاطی استفاده کنند که دارای ایمنی کافی بدلیل وجود خط کشی عرضی، وجود نور کافی، وجود زیرگذر یا روگذر باشد.

او گفت: همچنین هنگام عبور از جاده علاوه بر تردد از نقاطی که رانندگان نسبت به عابر دید کافی دارند در شب از لباس با رنگ روشن استفاده کنند و از تلفن همراه نیز هنگام عبور از عرض راه استفاده نکنند، زیرا سبب حواس‌پرتی عابر شده که بدون توجه به سایر عوامل دخیل ترافیکی وارد قسمت سواره رو شده و برای خود و دیگران ایجاد خطر می‌کنند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.