سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بود و نبود کرونا به خودمان بستگی دارد

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهی برای جلوگیری از گسترش کرونا است، اما با غفلت برخی افراد، این ویروس شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - طبق آخرین رنگ بندی کرونایی، ۷ شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز قرار گرفتند و ۴ شهرستان هم نارنجی شدند.

اما هیچ شهری با وضع زرد یا آبی کرونایی در استان نداریم؛ قرمز و نارنجی بودن شهر‌ها نشان می‌دهد که همچنان خطر سویه امیکرون ویروس کرونا بالا است.

رعایت نکنیم، کرونا پیشروی می کند

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: روز‌های سختی را در زمان کرونا سپری کرده ایم؛ بسیاری از دوستان و آشنایان را از دست داده ایم که برایمان تلخ بوده است.

او می‌گوید: الان که راهی مثل تزریق واکسن پیش پایمان گذاشته شده است باید قدرش را بدانیم و واکسن را تزریق کنیم تا به این بیماری دچار نشویم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز می‌گوید: وقتی در شهر راه بروی و ببینی که از هر ده نفر تنها ۲ یا ۳ نفرشان ماسک به صورت دارد، طبیعی است که وضعیت در حالت بدی قرار داشته باشد.

او می‌گوید: بود و نبود کرونا بستگی به خودمان دارد و اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوتاهی کنیم، رنگ بندی شهر‌ها دوباره تیره می‌شود.

به پایان پیک نزدیک می شویم

موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با کاهش موارد بستری کرونایی انتظار داریم تا در چند روز آینده پیک ششم کرونا را پشت سر بگذاریم.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی نیز گفت: در شبانه روز گذشته از ۱۳۵ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان ۶۵ بیمار و از ۲۸۴ تست سریع ۱۲۸ مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

او گفت: هم اکنون ۱۱۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۷ نفر کرونا مثبت اند.

شریف زاده گفت: از این تعداد ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۷ نفر وخیم گزارش شده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته ۵ مورد جدید فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شد و آمار جان باختگان این بیماری در خراسان جنوبی به هزار و ۳۶۰ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
براهمین اصراردارید مدارس باز بشه که توعید یابعد عید بریم توپیک هفتمچندنفرباید بمیرن