سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنگره ملی افغانستان:

اعتماد به آمریکا اشتباه بزرگی است

عبداللطیف پدرام گفت آمریکا به دنبال ایجاد بحران در افغانستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به آشفتگی اوکراین در برگه رخنامه اش نوشت: "اعتماد به امپریالیسم و در رأس آن آمریکا یک اشتباه بزرگ است؛ اشتباهی که هر بار تکرار می‌شود. یک نمونه‌اش افغانستان و حالا اوکراین!".

عبداللطیف پدرام، رئیس حزب کنگره ملی افغانستان پیش از این گفته بود که "اشغالگران و استعمارگران به این سادگی دست از سر ما و منطقه‌ ما بر نمی‌دارند.

نئولیبرالیسم که آمریکا نوک پیکان آن است دست اندرکار بحران‌سازی‌های خطیر و سودجویانه در جهان و به ویژه منطقه و حوزه‌ تمدنی ماست".

پدرام گفته بود: باید هوشیار باشیم که عدالت‌خواهی اجتماعی و انسانی و طبقاتی را با علم کردن موضوعاتی فرعی بر مبارزه علیه استثمار، استعمار و اشغالگری به حاشیه نرانند.

پدرام درباره تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد بحران در افغانستان گفت: با توجه به خطیر بودن اوضاع و نقشه‌های شوم آمریکا و متحدانش در منطقه باید هوشیار بود.

مقام‌های آمریکایی و اوکراینی به روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این گفته‌ بودند که تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان به هدف تقویت سریع سیستم دفاعی اوکراین در برابر روسیه کمک می‌شود.

انتهای پیام/ ه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.