سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس/کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی به بهانه فروش پوشاک

مهم‌ترین حوادث ۷ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۷ اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۴۰۰ کیلو حشیش در عملیات مشترک پلیس آذربایجان غربی و فارس

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس آذربایجان غربی و فارس، ۴۴۵ کیلو حشیش در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، امروز هفتم اسفندماه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه اتوبوس در حال انتقال یک محموله حشیش از استان‌های شرقی به سمت شیراز است که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محور‌های مواصلاتی اعزام و با هوشیاری و تیزبینی موفق شدند در ورودی شیراز اتوبوس حامل حشیش را شناسایی و آن را با اقدامات فنی توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴۴۵ کیلو حشیش که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در بدنه اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار حبیبی با تاکید بر اینکه برخورد با سوداگران مرگ به صورت مستمر در دستور کار پلیس فارس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه خبری در این رابطه بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف تریاک از زین و خورجین موتورسیکلت‌ها

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۰۶ کیلو و ۷۶۰ گرم تریاک در بازرسی از زین و خورجین ۳ دستگاه موتورسیکلت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی داراب به همراه کارکنان یگان تکاوری استان فارس هنگام کنترل وسایط نقلیه عبوری در محور‌های خاکی منتهی به این شهرستان در یک عملیات ضربتی به ۳ دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او گفت: راکبان بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا موتورسیکلت‌ها را رها و متواری شدند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ماموران موفق شدند در اقدامی ضربتی یکی از متهمان متواری را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از زین و خورجین این موتورسیکلت‌ها و همچنین محل تردد آنان ۱۰۶ کیلو و ۷۶۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
سرهنگ نوشاد با بیان اینکه راکب دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: تلاش برای دستگیری متهمان متواری با جدیت ادامه دارد.

دستگیری سارق خودرو در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری سارق خودرو با ۳ فقره سرقت در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی سرقت چند دستگاه خودرو پراید در سطح شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان شعبه مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی با بررسی صحنه وقوع جرم و اقدامات فنی، علمی و پلیسی یک متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های مقدماتی به سرقت ۳ دستگاه خودرو پراید در سطح شیراز اعتراف کرد، گفت: در تحقیقات بعدی مشخص شد متهم خودرو‌های مدل پایین که از نظر سیستم ایمنی ضعیف بودند را مورد سرقت قرار داده و قطعات سرقتی را نیز در سایت‌های آگهی محور می‌فروخته است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست خودرو خود را به تجهیزات ضد سرقت از قبیل دزدگیر، سوئیج مخفی، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

کشف تریاک از چمدان مسافر

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازرسی از چمدان یک مسافر اتوبوس، ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر خرم‌بید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یکی از مسافران یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بازرسی از چمدان و وسایل همراه آن مسافر ۱۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس موفق شدند یک نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف ۱۵ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهم‌ترین وظیفه و اولویت کاری نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار گفت: ماموران کلانتری مرکز با تحقیقات میدانی و تخصصی ۳ نفر از سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی به بهانه فروش پوشاک

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی فروش مانتو در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: خانمی شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت با مشاهده آگهی فروش مانتو زیر قیمت بازار در یکی از سایت‌های فضای مجازی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد شاکی و تعداد زیادی از شهروندان ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مقداری وجه نقد به عنوان پیش پرداخت واریز و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی مشتریان نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در یکی از محلات شیراز شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم تاکنون به ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۰ نفر شهروند اقرار کرد، گفت: این فرد کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به علت طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

او گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام کنند.

این مقام سایبری از شهروندان خواست هنگام خرید از سایت‌های مجازی دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

دستگیری ۷۵ سارق و کشف ۱۵۷ فقره انواع سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۷۵ سارق و کشف ۱۵۷ فقره انواع سرقت طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان کازرون طی یک ماه گذشته اجرا شد که منجر به کشف انواع سرقت و دستگیری تعداد زیادی سارق شد.

او گفت: در نتیجه اقدامات و تلاش شبانه‌روزی، ماموران موفق به دستگیری ۷۵ سارق و کشف ۱۵۷ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه سارقان در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده به ارتکاب انواع سرقت از جمله اماکن خصوصی، سیم برق، موتورسیکلت، منزل، احشام، کیف قاپی و سرقت داخل خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قصائی شدند.

سرهنگ زراعتیان به شهروندان توصیه کرد ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در زمینه پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده افراد و وسایل نقلیه مشکوک مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۵ قطعه کبک زنده قاچاق از خودرو پژو سر درآورد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری پژو ۴۰۵ و کشف ۱۵ قطعه کبک زنده وحشی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت‌زنی در سطح شهر به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۵ قطعه کبک زنده قاچاق و غیرمجاز که راننده قصد انتقال آن‌ها را به تهران داشت کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: پلیس برای تامین امنیت در زمینه‌های مختلف مقابل هرگونه فعالیت غیر قانونی خواهد ایستاد.

سارق کابل مخابراتی در فسا دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارق کابل مخابراتی و کشف ۸ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در سطح شهرستان فسا، افسران پلیس دستگیری عاملین سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی بخش نوبندگان با اقدامات تخصصی یک نفر را در این رابطه شناسایی و با دستور مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف و سپس روانه دادسرا شد، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک و مشاهده افراد ناشناس که آلات و ادوات خاص به همراه دارند گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف دستگاه گنج یاب قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران انتظامی آباده با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری غیرمجاز یک دستگاه گنج‌یاب کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل یک دستگاه گنج یاب تمام اتوماتیک خارجی قاچاق به همراه متعلقات را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۲۱۰ کیسه آرد قاچاق زیر بار کاه

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم آرد خارج از شبکه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: مأموران انتظامی لارستان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون ۲۱۰ کیسه آرد ۴۰ کیلویی که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار کاه جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه قاچاق مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: در جهت حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با کالای قاچاق، مأموران انتظامی پاسگاه گله‌دار هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این اتوبوس ۱۳ عدد رینگ خودرو، ۲۴ عدد بطری پودر بدن‌سازی و تعدادی اقلام پزشکی خارجی قاچاق و بدون مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی مهر با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.