سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

مساجد را به سنگر‌های تحول و کادرسازی تبدیل کنیم

آیت الله ناصری گفت: باید مساجد را به سنگر‌های تحول در عرصه‌های انسان سازی و کادرسازی تبدیل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - آیت الله محمدرضا ناصری گفت: کرونا فاصله‌ای بین مسجد، روحانیت، معنویت و مردم ایجاد کرده است و فضای مجازی از این فضا برای رسیدن اهداف خود استفاده کرده است.

او گفت: در استان یزد ۲۶۰ هزار دانش آموز داریم که  فقط ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان زیر پوشش برنامه‌های مختلف مذهبی و معنوی و تشکل‌ها هستند و ۲۵۰ هزار دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها از برنامه‌های دینی و فرهنگی دور هستند.

امام جمعه یزد  گفت: باید از این سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند: مساجد سنگر هستند، در شرایط امروز باید از فرصت نوجوانی فرزندانمان در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گفته آیت الله ناصری اگر در کنار مساجد یک موسسه آموزشی دایر شود، می‌توانیم ظرف چند سال هزاران جوان تربیت و برای آینده کادرسازی کنیم.

امام جمعه یزد می گوید:  این افراد از سنین و سلایق مختلف اگر در مسجد رفت و آمد داشته باشند، مرید مسجد خواهند شد و می‌توان با استفاده از ظرفیت مساجد و ائمه جماعات، جوانان تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

این موضوع را آیت الله ناصری در دیدار با جانشین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کرد.

امام جمعه یزد می گوید:  جامعه برای تغییر و تحول نیازمند تحول درونی است و این تحول درونی باید از دوران نوجوانی و چه بسا کودکی انجام شود.

به گفته آیت الله ناصری غربی‌ها از ۱۰۰ سال پیش به حذف دین و معنویت در مدارس ما پرداختند و اکنون دین و معنویت باید به مدارس بازگردد.

او گفت: باید با الگوگیری از ه سیره تربیتی که امام علی (ع) برای فرزندان خود داشتند قرآن را مبنای آموزش کودکان قرار دهیم.

امام جمعه یزد گفت: امروز چهره مدارس و دانشگاه‌های ما آنگونه که باید اسلامی باشد، نیست.

او می گوید: باید کاری کنیم که فضای دانشگاه‌ها به نحوی باشد که وقتی دانشجو به آن وارد می‌شود، از نظر دینی قوی‌تر و پای‌بندتر شود.

امام یزد گفت: اگر انرژی که اکنون در حوزه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی صرف می‌شود، بخشی از آن را صرف مدارس شود، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

آیت الله ناصری گفت: اگر تعهد در دانش آموزان تقویت نشود، نتیجه چندین سال تحصیل و استفاده از امکانات کشور در مسیر کسب تخصص و سپس مهاجرت و صرف علم و دانش کسب شده، برای بیگانگان خواهد شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.