سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استانداران شمالی:

سازمان عمران ساحل احیا شود

استانداران شمالی تشکیل سازمان عمران ساحل برای تثبیت اقدامات انجام شده در خصوص آزادسازی سواحل را خواستار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه بررسی آخرین اقدامات انجام شده آزادسازی سواحل که با حضور رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور و استانداران و مدیران استان‌های شمالی در رامسر برگزار شد، گفت: برای اولین بار یک معضل در سیستم اجرایی و قضایی با دستور صریح رئیس جمهور بدون هیچ تنشی با هماهنگی همه ارگان‌ها و با سرعت عمل ۲۰ روزه انجام شده است.

او افزود: صدا و سیمای ملی و استانی و رسانه‌ها به خوبی پای کار آمدند و گفتمان سازی ایجاد کردند از آنجایی که در طولانی مدت ممکن است حساسیت برروی این موضوع کاسته شود لذا تثبیت موقعیت ساحل باید جدی گرفته شود.

استاندار مازندران گفت: سازمان عمران ساحل در گذشته توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و پس از مدتی از فعالیتش کاسته شد لذا ما بر راه اندازی مجدد و احیای این سازمان و در دستور کار قرار گرفتن آمایش ساحلی برای شکوفایی اقتصاد دریا تاکید داریم.

تشکیل سازمان عمران ساحل در مجلس نهم به تصویب رسید اما متاسفانه در ردیف‌های بودجه و قانون برنامه ششم توجهی به این سازمان نشد و ساختار این سازمان هم با وجود مصوبه قانونی هنوز شکل نگرفته است.


آزادسازی ساحل نماد اقدامات انقلابی

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز گفت: ۴۳ کیلومتر از ۲۷۰ کیلومتر ساحل گیلان تحت تصرف نهاد‌های دولتی بود که طی ۲۰ روز ۹۰ درصد این حجم از ساحل تحت تصرف را در گیلان آزاد کردیم

عباسی گفت: ۱۲ کیلومتر باقیمانده مربوط به نیرو‌های دریایی و بنادر است که ماموریتش دریا محور است

استاندار گیلان ادامه داد: طرح آزادسازی سواحل نماد اقدامات و مدیریت جهادی است اشتراکات ساحلی دو استان گیلان و مازندران باید با هم اندیشی و اقدامات مشترک دو استان شکوفا شود و هدایت و مدیریت ساحل و جلوگیری از هرج و مرج در دستور کار قرار مدیریت اجرایی استان خواهد گرفت.

انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.