سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور سفیر پاکستان در بیت مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی

سفیر پاکستان با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی(ره) پیام تسلیت دولت و مردم این کشور را ابلاغ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -رحیم حیات قریشی، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ایران و هیئت همراه با حضور در بیت مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره، سلام و پیام تسلیت دولت و ملت پاکستان را به بیت آن مرجع فقید ابلاغ کردند.

در این دیدار، سفیر پاکستان با تجلیل از مواضع اسلامی آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در طول حیاتشان، ایشان را نماد یک شخصیت الهی خواندند.

او با اشاره به توجه ویژه آن فقیه عالی‌مقام به مسائل بین الملل و اوضاع جهان اسلام آن مرجع بزرگ را دلسوز و دغدغه‌مند مسلمانان و مظلومان جهان دانست.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن صافی گلپایگانی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور سفیر پاکستان و هیئت همراه جهت عرض تسلیت با اشاره به این که آن مرجع عالیقدر همیشه نسبت به مظلومان و مسلمانان پاکستان عنایت ویژه‌ای داشت، گفت:ایشان با پیگیری مسائل و اخبار روز عموم کشور‌های اسلامی به خصوص کشور‌های همجوار مثل پاکستان، از حوادث و اوضاع آنجا مطلع بود و هر جا که لازم بود جهت دفاع از مظلومان و مسلمانان سخنی بگوید یا بیانیه‌ای صادر کند و یا به مسئولان تذکری دهد دریغ نمی‌کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود علاقه مرجع فقید به مردم و طلاب پاکستانی را زاید الوصف خواند و گفت:آیت الله العظمی صافی قدس سره علاقه خاصی به مردم پاکستان و طلاب آن کشور داشت و همیشه از غیرت دینی و اصرار بر حفظ هویت اسلامی توسط آنان، تمجید و تحسین می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی، با اشاره به وجود دانشمندان فراوان در کشور پاکستان گفت:مرحوم  پدر بسیاری از کتاب‌های علما و دانشمندان و شعرای کشور پاکستان را مطالعه می‌کردو در مواضع مختلف اشعاری حماسی از اقبال لاهوری را که از حفظ داشت،می‌خواند.

او در پایان  عزت و پیشرفت مسلمانان در سراسر جهان و عظمت روزافزون ملت شریف پاکستان در سایه قرآن و اهل بیت علیهم السلام را از خداوند متعال مسئلت نمود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.