سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کریدور شمال- جنوب با استفاده از ظرفیت های بندر چابهار

معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت سازی ایران و هند برای توسعه کریدور شمال به جنوب با استفاده از ظرفیت بندر چابهار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امید گلزاری گفت: با اهتمام ایران و کشور هند برای ظرفیت سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می‌توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد.

به گفته معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و به ویژه بندر چابهار آماده همکاری است و اقدامات راهبردی در سه ماه اخیر در بندر چابهار صورت پذیرفته است.

در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چگونگی روند همکاری‌ها در راستای رسیدن به اهداف مشترک راهبردی درخصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

شرکت IPGL هند، اپراتور و بهره بردار خارجی بندر چابهار است و این بندر با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مبادلات تجاری ایران دارد، در شرایط کنونی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

همچنین این بندر به واسطه برخورداری از عمق مناسب، می‌تواند با کمترین هزینه و با تجهیزات لازم، پذیرای انواع شناور‌ها به خصوص شناور‌های اقیانوس پیما و کانتینربر باشد و به دلیل اهمیت سوق الجیشی، این بندر می‌تواند وابستگی ایران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را کاهش دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
مساله اینجا است که اتصالات جاده ای و ریلی به بندر چابهار اصلا در حد و اندازه جایگاهی که برای خود بندر تعریف می کنیم نیست !!! اول از همه راه آهن هنوز به چابهار نرسیده و مساله بعدی این است که همان راه آهن قرار است به مسیر مرکزی راه آهن کشور که به شمال می رسد از طریق زاهدان وصل شود و برای خودش مسیر جدیدی ندارد که به توان و حجم ترانزیت کشور بی افزاید !!! باید در اولین گام برای اتصال مسیر چابهار به سرخس و راه آهن شرق به غرب برنامه ریزی کرد !!! مسیری که به خاطر عبور از خروجی های ترانزیت بین الملل اش به افغانستان و پاکستان و ترکمنستان در کنار اتصالش به راه آهن شرق به غرب و دریای خزر از این مسیر !!! از استراتژیک ترین مسیر های احداثی کشور خواهد شد !!!!!