سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص نیافتن فوری اعتبارات برای نهالکاری این طرح را با مشکل مواجه می‌کند

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: در صورتی که ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت اضطراری به نهالکاری اختصاص نیابد این طرح‌ها با آسیب جدی مواجه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علی‌محمد طهماسبی می‌گوید: امسال برای طرح‌های مقابله با گرد و غبار ۲۴۵ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده بود، اما تاکنون هیچ پولی تخصیص نیافته است.

او افزود: اختصاص فوری ۱۴۰ میلیارد تومان از این اعتبارات که مربوط به نگهداری و آبیاری طرح‌های نهالکاری و بوته‌کاری سال‌های گذشته بوده، بسیار ضروری است.

آقای طهماسبی اختصاص مابقی اعتبارات که مربوط به عملیات جدید و توسعه نهالکاری‌هاست را دارای اهمیت زیادی دانست، اما در اولویت بعدی قرار دارند.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار یادآور شد که امسال به دلیل تحریم و سایر موارد در شرایط خاص و با مضیقه‌های مالی مواجه هستند.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر لزوم توجه به شرایط اقلیمی استان‌ها، گفت: گرم شدن هوا به ویژه در ۲ ماه آینده، نگرانی از تامین آب نهال‌کاری‌ها به ویژه در کانون جنوب شرق خوزستان را بیشتر کرده است.

به گفته علی‌محمد طهماسبی تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی ریاست محیط زیست صورت پذیرفته و تا آخر هفته آینده اعتبار خوبی اختصاص پیدا می‌کند، اما در صورت محقق نشدن این اعتبارات، مقرر شد در مکاتبه‌ای با هیات وزیران، اهمیت موضوع تشریح شود.

از سال ۹۶ تا ۹۹ در جهت تثبیت کانون‌های گرد و غبار به ویژه طرح‌های نهالکاری و بوته‌کاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده بود که در زمینه آبیاری و نگهداری نهالکاری‌ها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

از مجموع اعتبارات ۸۸۰ میلیارد تومان به خوزستان اختصاص داده شده که شامل بیش از ۵۰ درصد اقدامات کل کشور و بیش از ۶۰ درصد سطوح کار شده است.

انتهای پیام/ن

برچسب ها: نهالکاری ، گرد و غبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.