سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین نکوداشت مربیان برتر سال در خراسان رضوی برگزار شد

صبح امروز آیین نکوداشت مربیان برتر خراسان رضوی در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - صبح امروز آیین نکوداشت مربیان برتر سال  در کشور به صورت ویدئو کنفرانس در اتاق جلسات اداره کل محیط زیست خراسان رضوی همزمان با تمامی استان های کشور و با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار شد که در ادامه  از مربیان برتر خراسان رضوی در این جلسه تقدیر به عمل آمد.

 مهدی اله پور گفت: مؤلفه‌ای موجود است که سوالی را ذهن ما ایجاد می‌کند که چرا امروز به این وضعیت رسیده ایم و کشور با این اوضاع و احوال روبه رو است و قرار است چه چیزی را به آیندگان تحویل دهیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی در این زمینه مطرح شد که می‌گوید حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و به دنبال این موضوع نهادی بنیان‌گذاری شد به نام محیط زیست که وظیفه آن هدایتگری در مسیر تعالی و رسیدن به این اصل قانون اساسی است.

او گفت: اکنون ما در اسفند ماه هستیم و هوا مطلوب است و احساس سرما نمی‌کنیم و متاسفانه بارش برف و باران را هم در شهر نداریم در صورتیکه اکنون می‌بایست در اوج بارش ها، کولاک و سرما می‌بودیم.

اله پور گفت: این مساله اوج نگرانی است؛ دو سوم حوزه خراسان درگیر گرد و غبار است و کانون‌های گرد و غباری استان به شدت فعال شده اند؛ شاید امروز ما درک نکنیم که چه اتفاقی برای کشور ما در آینده رخ خواهد داد و این موضوعاتی که در حوزه زیست محیطی پدید آمده است چه عواقبی را برای ما خواهد داشت.

جزیره گرمایی معضل بزرگ مشهد است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی معتقد است، جزیره گرمایی در مشهد یک معضل بزرگ است که عملا امکان بارش و تشکیل ابر را از آسمان این کلانشهر گرفته است؛ فرونشست زمین، کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی هم متاسفانه در استان زیاد دیده می‌شود.

او می‌گوید: قبلا می‌گفتیم پنج دقیقه آب را قطع کنید که قدر نداشتن آب را بدانیم و شعاری بود که می‌گفت آب هست، اما کم است، اما اکنون باید بگوییم آب نیست تجمع اماکن صنعتی در مشهد، حجم زیاد مسافرپذیری و وسایل حمل و نقل عملا ریه‌های مشهد را مریض کرده است.

اله پور گفت: ارتفاعات جنوبی مشهد جایی برای تنفس این شهر است و اگر آنجا نیز بخواهد دستخوش اقدامات انسانی نظیر جاده سازی و گسترش شهر به این منطقه شود ما این منطقه را هم از دست خواهیم داد و این به مراتب برای آینده مشهد بسیار مضرر خواهد بود.

باید از محبوبیت ورزشکاران در فرهنگ سازی برای محیط زیست استفاده شود

توکلی هم در حاشیه این مراسم گفت: هدف ما این است که بتوانیم با ایجاد تعامل و هم‌فکری در بحث آموزش و فرهنگ سازی مردم در جامعه نسبت به مسائل روز محیط زیست، از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ورزشکاران به ویژه در حوزه فوتبال استفاده کنیم.

مسئول اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این اقدام بسیار ارزنده است و میتواند آغاز همکاری‌های بیشتر بین کانون مربیان فوتبال و محیط زیست استان باشد و اقدامات موثری را در آینده رقم بزند.

حسین بادامکی ضمن قدردانی از اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در این مراسم گفت: خوشبختانه رویدادی که بین کانون مربیان فوتبال و سازمان محیط زیست استان اتفاق افتاده، همکاری خوبی را ایجاد کرده است و امیدواریم که این رویداد‌ها ادامه دار باشد.

رئیس کانون مربیان خراسان رضوی گفت: این همکاری می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی را در جهت حفاظت از محیط زیست رقم بزند و امیدواریم که بتوانیم از ظرفیت‌های محیط زیست استان در مسیر فوتبال استان به درستی استفاده کنیم و بهره کافی را ببریم.

تعامل بین کانون مربیان و محیط زیست برکات زیادی دارد

اصولی گفت: این تعامل و شکل گیری همکاری و هم افزایی بین حوزه‌های ورزش و محیط زیست می‌تواند آثار و برکات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: در بین رشته‌های ورزشی، رشته فوتبال از محبوبیت و مقبولیت خاصی در بین مردم و جامعه برخودار است و جامعه هواداری پرشماری را دارا است که می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی را در بحث‌های مختلف به خصوص ترویج فرهنگ حفاظت ازمحیط زیست بر جامعه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


او گفت: زمانیکه تیم ملی ما برای مسابقات جام جهانی آماده می‌شدند بحث طراحی لباس آن‌ها نیز مدنظر کارشناسان بود که بر اساس تعامل خوبی که بین فدراسیون فوتبال و سازمان محیط زیست اتفاق افتاد، نقش یوزپلنگ ایرانی بر لباس بچه‌های تیم ملی ما طراحی شد و این خودش زمینه توجه به دغدغه‌های زیست محیطی بود.

 احسان اصولی گفت: و خوشبختانه امروزه مردم ما بسیار به موضوع اهمیت انقراض گونه‌های جانوری به خصوص یوزپلنگ ایرانی توجه دارند و این موضوع را به خوبی درک می‌کنند؛ به نحوی می‌شود گفت این دغدغه‌ها همگانی شده است.

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: ما در خراسان رضوی چه در بخش مدیریت کلان فوتبال و چه در بخش کانون مربیان استان ظرفیت بسیار بالایی داریم؛ همچنین برای همکاری‌های بیشتر با محیط زیست استان در زمینه ایجاد کمپین ها، شناساندن هرچه بیشتر دغدغه‌های زیست محیطی به جامعه و موضوعات دیگر آمادگی لازم و کافی را داریم.

او گفت: زمانی یکی از دغدغه‌های ما این بود که استفاده از دوچرخه را از یک عادت تفریحی به یک عادت ترافیکی تبدیل کنیم و اقداماتی هم در همین راستا برای اصلاح معابر و مسیر‌ها انجام شد؛ این اقدام در سطح گسترده می‌تواند بر کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاستن از آلودگی هوا بسیار موثر باشد.

مصیبت کشور ما خشکسالی است

حمید طراوتی گفت: وقتی کشوری با یک مصیبتی روبه رو است باید تمامی داشته‌های خودش را به خدمت بگیرد تا در مقابل این مصیبت بایستد؛ کشور ما نیز اکنون با مصیبت خشکسالی روبه رو است.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی گفت: تمامی تالاب‌های ما درحال خشک شدن هستند و با فرونشست دشت‌ها و زمین‌ها روبه رو هستیم؛ یک سوم جنگل‌های ما ازبین رفته است و با کم آبی مواجه هستیم.

او گفت: این‌ها نشانگر این است که ما در ۲۵ سال آینده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهیم کرد؛ بنابراین ما باید خودمان را از همین حالا برای آینده آماده کنیم.

طراوتی گفت: مردم همیشه برای مقابله با مشکلات دو راه‌حل انتخاب می‌کنند که یکی براساس تجربیات خودشان و جامعه است و دیگری بر اساس الگوبرداری از افراد مهم و کاریزماتیک در کشور است؛ این اقدامی که اکنون رخ داده است بسیار اقدام موثر و خوبی است، زیرا فوتبال ظرفیت بالا و خوبی دارد و اگر این مهم در امر حفاظت از محیط زیست کشور صورت پذیرد به این کشور و این خاک خدمت بزرگی شده است.

رئیس شبکه تشکل‌های محیط زیستی خراسان رضوی گفت: پیشنهاد میکنیم سازمان محیط زیست استان جلسات متعددی را با مربیان و باشگاه‌های فوتبال برگزار کنند که این همکاری‌ها بیشتر از قبل و باکیفیت بیشتری باشد.

در پایان از مربیان برتر سال در خراسان رضوی و نماینده برگزیده سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان بدین شرح است: ابوالفضل سالاری به عنوان نماینده برگزیده سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محسن جنگی، حسین بادامکی، محسن سخن سنج، حمید کامل، مهدی قیاسی، فاطمه شریف، محمد سیاح به عنوان مربیان برتر سال در خراسان رضوی 

 

انتهای پیام//ص.ب.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
عالی