سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری در استان ایلام

نشست هماهنگی برگزاری هفته احسان و نیکوکاری با حضور مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل آموزش و پرورش، معاون هماهنگ کننده سپاه و مدیران سایر دستگاه‌های عضو به میزبانی کمیته امداد استان ایلام برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد استان ایلام، جشن نیکوکاری امسال با شعار عیدی برای همه از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اسفند ماه در این استان برگزار می‌شود که روز ۱۲ اسفند پایگاه‌های اصلی در مناطق و معابر شهری، ۱۳ اسفند در مکان‌های برگزاری نماز جمعه و ۱۴ اسفند نیز در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

 بر اساس تمهیدات اندیشیده شده هر میزان کمکی که از طریق مدارس جمع آوری می‌شود در بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می‌شود.

 با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی مدارس این جشن در مدارس احتمالا به صورت مجازی برگزار شود.

 از مدیریت آموزش و پرورش انتظار داریم از طریق سامانه شاد زمینه مشارکت دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها در جشن نیکوکاری و کمک به دانش آموزان نیازمند فراهم شود.

 با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و بیماری کرونا و ضرورت کاستن از تبعات این مشکلات، تلاش می‌شود تهیه اقلام ضروری مورد نیاز خانواده‌ها از جمله سبد‌های معیشتی، لوازم تحصیلی، ماسک و مواد ضدعفونی کننده با مشارکت مردم نیکوکار استان در اولویت قرار گیرد.

 هم اکنون بیش از ۳۱ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر در این استان از حمایت‌های کمیته امداد برخوردار هستند که از این جمعیت، ۱۲ هزار نفر آنان زنان سرپرست خانوار و ۱۸ هزار نفر سالمندان و از کار افتادگان سرپرست خانوار هستند که نیاز به کمک ویژه دارند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ، ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری خصوصاً در بین قشر دانش آموز یکی از ضرورت‌های امروز جامعه ما است و این فرهنگ همواره باید تقویت شود.

 فرهنگ کمک به نیازمندان و همسایگان از دیرباز در بین مردم استان ایلام وجود داشته است و در شرایط فعلی نیز چنانچه نیاز‌های اقتصادی و مادی دانش آموزان برطرف شود زمینه‌های موفقیت و تحصیل آن‌ها بیشتر فراهم خواهد شد.

به گفته معاون هماهنک کننده سپاه امیرالمومنین «ع» استان ایلام در این نشست، حوزه محرومیت زدایی و بسیج سپاه استان در زمینه‌هایی همچون، ساخت مسکن، توزیع سبد‌های معیشتی و تهیه جهیزیه در راستای خدمت به نیازمندان با کمیته امداد همکاری نزدیکی دارد.

 در زمینه جشن نیکوکاری نیز حوزه‌های بسیج دانش آموزی، بسیج کارمندی، بسیج محلات و اقشار آماده همکاری با کمیته امداد بوده و برنامه‌هایی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.