سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال در چهارمحال و بختیاری + تصاویر

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌های این استان تولید و توزیع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای ابراهیمی گفت: هم اکنون سطح باغات استان چهارمحال و بختیاری حدود ۴۴ هزار هکتار است که به همین میزان قابلت توسعه باغ و کشت گیاهان دارویی وجود دارد.

یکی از ملزومات توسعه باغات، تامین نهال مطمئن و با کیفیت است.

۱۲ نهالستان معتبر در سطح استان مشغول تولید نهال هستند که تولید سالانه این نهالستان‌ها حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال است.


بیشتر بخوانید


نیاز سالانه استان ما به نهال حدود ۳۵۰ هزار اصله است و مابقی نهال‌ها به استان‌های همجوار برای کشت ارسال می‌شود.

برخی از نهال‌ها هم هستند که در استان ما تولید نمی‌شوند این نهال‌ها از سایر استان‌ها تامین و کشت خواهند شد.

حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال به صورت کشت بافت و ۴۰۰ هزار نهال به شکل مزرعه‌ای تولید می‌شود که یک پتانسیل خوب در استان است.

باغداران از مکان‌های مطئن نهال مورد نیاز خود را تامین کنند تا نهال‌ها عاری از هرگونه آفت و بیماری باشد و از بهترین ارقام گونه‌های گیاهی و میوه‌ای باشد.

فعالیت ۲۲ مرکز توزیع نهال در چهارمحال و بختیاری

آقای برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با شروع اسفندماه فرآیند توزیع نهال هم در استان آغاز شده است.

در حال حاضر نهال مورد نیاز باغداران و کشاورزان شامل انواع درختان مثمر دانه دار، هسته دار و درختان خشک و آجیلی در ۲۲ مرکز توزیع در استان توزیع می‌شود.

امسال نهالستان آقای مرادی در خانمیرزا رتبه اول تولید نهال را در کشور به دلیل تولید نهال‌های استاندارد و سلامت به دست آرود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.