سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲هزار میلیارد تومان بدهی کارفرمایان به تأمین اجتماعی خراسان رضوی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی بدهی کارفرمایان به این اداره کل را ۲هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محسن نظام خیرآبادی در سفر به شهرستان بردسکن گفت: خراسان رضوی ۹۲۰هزار بیمه شده اصلی دارد که با افراد تحت پوشش و تبعی خود این رقم به ۲میلیون و ۹۰۰هزار نفر می‌رسد.

به گفته او  هم اکنون بیش از ۴۶درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های حمایتی سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد بیمه شدگان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تعهدات دولت در سال آینده از محل بیمه‌های سهم کار فرما که تقبل کرده است ۱۴۰هزار میلیارد تومان است که به تعهدات دولت اضافه می‌شود و در حال حاضر در سطح کشور هر ماه ۱۷هزار و ۶۰۰میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که این رقم در خراسان رضوی ۹۵۰میلیارد تومان است.

به گفته نظام خیرآبادی  بر اثر وضعیت کرونا و مدارا کردن با بیمه شدگان از مجموع بیش از ۸۰هزار کارگاه فعال در استان ۲هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه از کارفرمایان است که به تأمین اجتماعی بدهکار هستند.

او گفت:  سازمان در راستای گسترش پوشش بیمه‌ای خود طرح بیمه فراگیر خانواده را کلید زده است که در این طرح زنان خانه دار و دختران بالای ۱۸سال می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی و یا گواهی از دانشگاه نسبت به بیمه پوشش بیمه خود اقدام کنند.

نظام خیرآبادی گفت: قالی بافان نیز می‌توانند از سهم دولت در بیمه برخوردار شوند که به محض مشخص شدن سهمیه می‌توانند با مراحعه به شعب و با به صورت غیرحضوری تحت پوشش این بیمه نیز قرار بگیرند.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.