سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۲۱ هزار تن انواع کود شیمیایی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ٢١ هزار تن انواع کود شیمیایی بین بهره برداران حوزه کشاورزی استان توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید علی لاهوتی گفت: از مجموع ۲۱ هزار۸۹۱ تن سهمیه کود اوره کهگیلویه و بویراحمد در امسال تاکنون ١٩هزار و ٨۴٩ تن توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی قرار بود سه هزار و ٩۴۶ تن سهمیه‌ کود فسفاته در استان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد گفت: تاکنون ٩۵٠ تن از این نوع کود در استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: میزان تعهد کود پتاسه امسال نیز در استان هزار و  ٧٠٠ تن بوده که تا زمان حاضر ٢٠٨ تن آن توزیع شده است.

لاهوتی با اشاره به سهمیه ٢٧ هزار تنی انواع کودهای شیمیایی استان برای امسال روند تامین وتوزیع کود مورد نیاز بهره برداران استان را خوب ارزیابی کرد.

او در خصوص ذخایر استراتژیک انواع کودهای شیمیایی نیز گفت: ذخایر استراتژیک در انبارهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برای توزیع در مواقع ضروری چهار هزار و۶۰۰  تن است.

لاهوتی گفت: نرخ جدید انواع کودهای شیمیایی در سال آینده به زودی اعلام می‌شود و این محصولات به غیر از اوره شامل کاهش قیمت می‌شوند.

او درباره کاهش  ۴۰ تا ۴۵ قیمت کودهای شیمیایی فسفر و پتاسه در سال آینده گفت: هنوز قیمت کودهای شیمیایی برای سال آینده به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام نشده است.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است. 

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۷۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.