سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادای احترام معاون صنایع‌دستی کشور به مقام شامخ سپهبد سلیمانی

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور در گلزار شهدای شهر کرمان به مقام شامخ سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همچنین یار وفادارش شهید حسین پورجعفری و دیگر شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت ادای احترام کرد.

پویا محمودیان شامگاه ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ بعد از قرائت فاتحه بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نثار گل با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد.

معاون صنایع‌دستی کشور را اعضای پنجمین شورای راهبردی شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و تعدادی از معاونان و مدیران این اداره‌کل همراهی کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری نشست چهارم، پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر‌های نامزد ثبت ملی امروز  پنجم اسفندماه امسال در هتل پارس کرمان خبر داد.

تفویض اختیارات صنایع‌دستی به ادارات استانی

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تفویض بخشی از اختیارات حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به ادارات کل استان‌های کشور خبر داد و گفت: این تفویض اختیارات با هدف تمرکززادیی و تسهیل گری انجام شده است.

پویا محمودیان شامگاه چهارم اسفندماه ۱۴۰۰ در حاشیه بازدید از بازارچه صنایع‌دستی واقع در کاروانسرای تاریخی گنجعلیخان کرمان می گوید: هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمان بسیار خلاق، نوآور و توانمند هستند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد که تنوع بالای رشته‌ها در استان کرمان بسیار ارزشمند است و بایستی به طراحی محصولات توجه ویژه‌ای شود و گفت: صنایع‌دستی کرمان سرشار از هنر، زیبایی و ذوق و سلیقه است.

او درباره احتمال ثبت‌شدن پنج شهر صنایع‌دستی استان کرمان در فهرست شهر‌های ملی گفت: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان سعی کرده است که پرونده‌های این شهر‌ها را دقیق و کامل تکمیل کنند و همچنین کارشناسان و داوران نیز گزارشات مبسوطی ارائه داده‌اند و امیدواریم خبر‌های خوبی برای اهالی هنرمند و هنردوست کرمانی داشته باشیم.

محمودیان بررسی مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی را یکی دیگر از اهداف سفر خود به کرمان دانست و گفت: با همفکری، راهکار‌هایی برای حل مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.