سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی در مرز چذابه

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز از پایان اعتراض رانندگان کامیون‌های عراقی برای جابه جایی کالا‌های صادراتی ایران و رفع اخلال در روند مبادلات تجاری در مرز چذابه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  محمد عبیاوی گفت: رانندگان کامیون‌های عراقی مستقر در مرز شیب عراق از ابتدای صبح تا بعد از ظهر امروز دست به اعتراض زده بودند.

او می گوید: عرضه سوخت گازوئیل ویژه کامیون‌های عراقی در نقطه صفر مرزی چذابه از سوی  ایران انجام می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز،  دولت ایران، سوخت گازوئیل در این منطقه را برابر با نرخ کشور عراق به کامیون‌های حامل کالاهای ایرانی عرضه می‌کند که معادل ریالی آن ۹۰ هزار ریال است.

این مقام مسئول گفت: رانندگان کامیون‌های عراقی برای بارگیری کالاهای ایرانی از سمت کشور خود وارد بارانداز چذابه می‌شوند و طی فرآیندی باید اقدام به سوختگیری کنند.

آقای عبیاوی می گوید: رانندگان کامیون‌های عراقی خواستار اعمال سوختگیری به قیمت گازوئیل کشور ایران هستندو  با این وجود بعد از ساعت‌ها پیگیری در بعد از ظهر امروز، رانندگان کامیون‌های عراقی دست از اعتصاب کشیدند و فعالیت تجاری در مرز چذابه به روال عادی بازگشت.

رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل و نقل و گمرک اتاق بازرگانی اهواز گفت: متولیان امور مرز چذابه باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری شود و در صورت بروز مسائلی مانند اعتراض رانندگان کامیون‌های عراقی شرایط به نحوی فراهم شود تا امکان جابه جایی کالا بوسیله کامیون‌های ایرانی انجام شود.

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز رانندگان کامیون‌های عراقی طی چندین نوبت اعتراض، از حمل کالاهای ایرانی به سمت کشور عراق خودداری کرده بودند.

بروز چنین مشکلاتی باعث شب‌خوابی کامیون‌های ایرانی حامل کالاهای داخلی و تحمیل هزینه‌های سنگین به تجار می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.