سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی خالی مانده است

معاون آموزش سازمان نظام پزشکی گفت: فشار کاری و دستمزد کم سبب کاهش ظرفیت بسیاری از رشته‌های تخصصی پزشکی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - بابک شکارچی گفت: بسیاری از ظرفیت‌های رشته‌های تخصصی پزشکی خالی مانده است. متاسفانه در برنامه دستیاری امسال باز هم ظرفیت‌ها در بسیاری از رشته‌ها خالی مانده اند. هر رشته‌ای در جایگاه خود حائز اهمیت است. این موضوع فقط مختص امسال نیست. همکارانی که در دوران دستیاری به سر می‌برند، متاسفانه با کار زیاد و دستمزد کم این دوران را طی می‌کنند و کار آن‌ها با کمک هزینه‌ای که به آن‌ها تعلق می‌گیرد، تناسبی ندارد. به همین خاطر خیلی از رشته‌ها خالی مانده اند.

او گفت: بعد از دوره تخصص همکاران ما دچار مشکلات زیادی می‌شوند. به طوری که این راه دشوار و سخت به نظر می‌رسد و این مسئله سبب می‌شود تا همکارانمان در این حوزه‌ها ورود پیدا نکنند. در خصوص رشته‌های فوق تخصصی شرایط بدتر است و متقاضی وجود ندارد و این موضوع سبب ایجاد نگرانی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام پزشکی ، دستمزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
یکی از دلایل کشیک زیاد رزیدنت ها هم تعداد کم آنها می باشند. یک محاسبه ساده ریاضی نشان میدهد که هر چقدر تعداد رزیدنت زیاد تر شود، طبیعتا تعداد و زمان کمتری بابت کشیک به هر نفر تعلق خواهد گرفت.
متاسفانه با جدا شدن آموزش پزشکی از وزارت علوم و ادغام با وزارت بهداشت، وضعیت پزشکی در ایران بسیار اسفناک شده است، افزایش چند برابری ضرایب کا بصورت یکجانبه و صرفا برای پزشکان، تمکن مالی این قشر را به نحو بسیار ندرستی افزایش داد. واقعا چه معنی دارد که یک شغل خدماتی (نه تولیدی) این همه درآمد داشته باشد. افزایش تمکن مالی باعث شد که در وضعیت پیک کرونا، تقریبا هیچ پزشک بخصوص متخصصی تمایل به کار در بیمارستان ها نداشته باشد و تقریبا بار همه فشارهای ناشی از کرونا در این 2 سال بر دوش پرستاران بوده. اکثریت پزشکان فوت شده در اثر کرونا کسانی بودند که این ویروس را از طریق سفرهای تفریحی به کشورهای چین و غیره وارد ایران کردند. علیرغم تبلیغات زیاد پزشکان در خصوص قشر خودشان، بیشترین درصد فوت مربوط به صنف کارمندان بانک و صنف تاکسی داران بوده است.
متاسفانه علیرغم اینکه تعداد پزشکان بنا بر هزاران دلیل در این کم است، منتهی این قشر با سفسطه و مغلطه اجازه بازگشت آرامش به جامعه و بیماران را نمیدهند. صرفا به عنوان مثال، تجمع زیاد انترن ها را بر بالین بیمار در بیمارستان ها بر میشمارند که این مساله به دلیل تعهد پایین استاد مربوطه و عدم مراجعه به بیمارستان و عدم وقت گذاشتن مناسب می باشد. استاد مربوطه کلیه دانشجویان را در یک بازه نیم تا یک ساعته جمع کرده و برای راحتی کار خود در همین بازه اقدام به مثلا آموزش دانشجو کرده و مابقی زمان را در مطب خصوص مخصوص بیزینس درمان می شود. در صورتی که اگر بطور تمام وقت در بیمارستان حضور داشت یا زمان بیشتری را صرف آموزش میداد حتی چنین مسائلی نیز پیش نمی آمد. موارد و یا جزئیاتی از این دست بسیار است که فرصت پرداختن به آنها در اینجا نیست.
ایران
۱۳:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
معمولا هرجا خالی میمونه میگن لابد تعداد کم بوده اینا میگن دستمزد کم بوده.
یا خیلی اوضاع عمومی ها خوبه که تن به هر تخصصی نمیدن. که هست....
یا اونقد تعداد عمومی های دارای شرایط تخصص کم شده که ظرفیت پر نشده. اینم هست...
علی
۱۱:۰۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
جناب محترم، این پیش بینی غلط میباشد! لطفا این عینک بدبینی نسبت به هموطنان خود را برداریم.
ضمنا رزیدنت ها در سال اول با ۱۲ تا ۱۶ کشیک ۲۴ ساعته در یک ماه روبرو می‌شوند. یعنی تقریبا یک روز درمیان. ساعت کشیک از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ روز بعد، و ساعت آموزشی هم هر روز از ساعت ۷ تا ۱۴ است؛ بنابراین یک رزیدنت در سال اول باید از هر ۴۸ ساعت، ۳۱ ساعت مداوم را در بیمارستان مشغول آموزش و کار باشد. این در صورتی است که به هر دلیل کشیک اضافه نداشته باشند
شما خودت با ماهی دو میلیون حقوق میری؟؟؟