سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء ۸۴ واحد صنعتی در استان اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۸۴ واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل در استان اردبیل قابلیت احیاء دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل -رامین صادقی گفت: در حال حاضر ۲۸۴ طرح صنعتی مصوب در استان اردبیل در مرحله احداث است که پیشرفت کاری آنها ۱۰ تا ۹۰ درصد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل می گوید: ما در قالب طرح ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا مشکلات این واحدهای صنعتی و تولیدی را احصا ء کرده و در حد امکان و وسع اداری و اجرایی گره‌گشایی از مشکلات آنها را انجام دهیم.

به گفته او، از یک‌هزار و ۱۶۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده ۱۸۶ واحد راکد وجود دارد که در سال‌های گذشته این تعداد بیش از ۲۶۴ واحد بوده است.

صادقی می گوید: امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و خدمات‌رسان موفق شدیم ۴۶ واحد راکد و نیمه‌تعطیل را با اشتغالزایی ۶۸۰ نفر به چرخه تولید مجدد بازگردانیم.

او گفت: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی در استان به دلیل ماشین‌آلات کهنه و فرسوده و جمع‌آوری تجهیزات و امکانات تنها در قالب یک سوله قابل بهره‌برداری نیستند که اطلاعات آنها در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بارگذاری شده است.

صادقی با بیان اینکه با همکاری کارشناسان استانداری، بسیج مهندسان و شهرک‌های صنعتی سرشماری جدید از واحدهای تولیدی فعال و راکد به دست آمده است، می گوید: این اطلاعات در سامانه بهین‌یاب به روز رسانی شده و ما به راحتی می‌توانیم از این اطلاعات در جهت برنامه‌ریزی درست و هدفمند استفاده کنیم.

او گفت: ۸۴ درصد واحدهای صنعتی فعال استان به دلیل شرایط تحریم و کرونا با کاهش تولید و یا فعالیت با ظرفیت پایین انجام می‌دادند که قرار شد در قالب نهضت ساخت داخل ظرفیت این واحدها ارتقا یابد.

به گفته صادقی، ما در تحقق برنامه‌ها در این بخش تا ۵۰۰ درصد توسعه و مشارکت سرمایه‌گذاران در ارتقا ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و صنعتی توانستیم مقام دوم کشوری را به دست آوریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تمام مصوبات ستاد تسهیل استان عین مصوبات کشوری لازم‌الاجراست و ما در این جلسات سعی می‌کنیم تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را درست شناسایی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.