سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از میراث ملموس و ناملموس فرهنگی در نماد‌های شهری

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : از میراث ملموس و ناملموس فرهنگی خاص استان کرمانشاه در نماد‌های شهری در ایام نوروز استفاده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- جبار گوهری گفت : بر اساس دستور العمل‌های ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی دستگاه‌های عضو ستاد هرکدام وظایفی دارند که در این ایام باید به صورت ویژه به آن بپردازند.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه شهرداری یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی است، در نظر گرفتن فضایی در ورودی و خروجی شهر به عنوان ایستگاه اطلاع‌رسانی، برپایی نماد‌های نوروزی متناسب با آثار ملموس و ناملموس استان، برپایی سفره‌های هفت سین، زیباسازی و مناسب‌سازی منظر شهری، نظافت و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های سطح شهر بخشی از وظایف شهرداری در این ایام است.

برپایی نوروزگاه‌های شهری، برپایی جنگ‌های شادی در سطح شهر، استفاده از توان صدا و سیما برای به تصویر کشیدن این موضوعات، اعلام لیست کشیک نوروزی و در اختیار قرار دادن وسایل حمل و نقل عمومی با نصب نماد ستاد سفر برای تور‌های رایگان کرمانشاه‌گردی در سطح شهر در ایام نوروز باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

سامان‌دهی ترافیکی طاق‌بستان و محله‌های گردشگرپذیر سطح شهر، اختصاص مکان‌هایی برای نصب بنر‌های خوش‌آمدگویی، هماهنگی با اتحادیه تاکسی‌داران و سرویس حمل و نقل درون شهری و بررسی وضعیت روشنایی معابر و پارک‌های عمومی از دیگر وظایف شهرداری در ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی است.

امیدواریم با همکاری شهرداری نوروز خوبی را در پیش داشته باشیم، امسال شرایط نسبت به دو سال گذشته متفاوت است و سفر‌های نوروزی را حتما خواهیم داشت.

امسال تاسیسات گردشگری در شهر‌های قرمز فعال هستند و تعطیلی ندارند، سیستم حمل و نقل عمومی نیز در سراسر کشور فعال است که نشان‌دهنده این است که ما با سفر در این ایام مواجه می‌شویم.

انتظار داریم که در بحث سامان‌دهی نماد‌ها و مبلمان شهری که در ایام نوروز اتفاق خواهد افتاد، از ظرفیت میراث‌های ملموس و ناملموس استان استفاده شود.

بر اساس مصوبات ستاد سفر امسال اسکان چادری نداریم، اما باید برای شرایط خاص این آمادگی را داشته باشیم که در بعضی از پارک‌ها و اماکنی که شهرداری مشخص می‌کند، در صورت تکمیل ظرفیت تاسیسات گردشگری، اسکان چادری به صورت کمپ انجام شود.

اگر شهرداری برای احداث بازارچه‌های دائمی تامین زمین کند، می‌توانیم تسهیلات ساخت یک مجموعه صنایع‌دستی را برای شهرداری فراهم کنیم و اختیار واگذاری را هم به خود شهرداری بدهیم.

این اتفاق می‌تواند قابلیت ویژه‌ای برای شهر و شهرداری باشد که هم ایجاد اشتغال کند و هم به نفع فرهنگ و حفظ و توسعه صنایع‌دستی شهر باشد.

پیشنهاد ما این است که یک تفاهم‌نامه با شهرداری کرمانشاه برای ایجاد بازارچه‌های دائمی و موقت داشته باشیم، زیرا این موضوع هم بحث انتفاع مالی شهرداری را تضمین می‌کند و هم حوزه اشتغال و توسعه کسب و کار‌های صنایع‌دستی در سطح شهر کرمانشاه رونق بیشتری پیدا می‌کنند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.