سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دادگستری خراسان جنوبی:

موقعیت جغرافیایی، عامل افزایش کشف مواد مخدر در استان

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: موقعیت خراسان جنوبی با توجه به همجواری با چند استان درگیر با مواد مخدر، عامل زیاد بودن کشف مواد مخدر در استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - چهار روز پیش بود که حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در استانی مثل خراسان جنوبی با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ ماه امسال بیش از هشت هزار نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند که در مقایسه با جمعیت استان یک در هزار می‌شود و عدد بالایی است.

او گفت: کشفیات بیش از ۷۰ تُن مواد مخدر در استان فاجعه است در حالی که چند برابر این مقدار هم از استان عبور می‌‎کند.

حجت الاسلام حمیدی گفت: از ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در جاده‌های استان در ارتباط با مواد مخدر توقیف شده و حدود ۸۱ درصد زندانیان خراسان جنوبی مربوط به مواد مخدر هستند که اگر این‌ها را نداشتیم زندان‌های ما یک پنجم ظرفیت فعلی بود.

مجاورت با مناطق درگیر با مواد مخدر، عامل افزایش آمار زندانیان

اما به منظور پیگیری این موضوع و بررسی علل آن، با حجت الاسلام وحدانی نیا معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: همجواری خراسان جنوبی با استان‌هایی که آمار قاچاق مواد مخدر بالایی دارند سبب زیاد بودن کشفیات مواد مخدر در استان شده است.

او گفت: نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز کشفیات زیادی در حوزه مواد مخدر دارد و در هر عملیات کشف، تعدادی از قاچاقچیان و حاملان مواد مخدر دستگیر می‌شوند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: در کنار عبور و کشف مواد مخدر در استان، فعالیت خرده فروشان این مواد در شهرستان‌ها نیز جزو معضلاتی است که با آن درگیر هستیم.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: طرح‌هایی برای ناامن سازی پاتوق‌های توزیع مواد مخدر با همکاری نیروی انتظامی و نیرو‌های آموزش دیده بسیجی در حال انجام است.

او گفت: منفعت مالی، رویکرد ارفاقی قوانین برای مجرمین حوزه مواد مخدر و نبود شغل و حرفه مناسب از جمله دلایلی است که افراد را به سمت خرید، فروش و توزیع مواد مخدر می‌کشاند.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.