سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان میزبان اولین همایش بین‌المللی تله‌مدیسین

همایش بین‌المللی تله مدیسین اولین‌بار در کشور به میزبانی اصفهان در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - دبیر علمی همایش بین‌المللی تله‌مدیسین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همایش بین‌المللی تله مدیسین با هدف دسترسی راحت، عادلانه‌تر و مقرون به صرفه‌تر به خدمات سلامت تا چهارم اسفند به میزبانی اصفهان ادامه دارد.

اصغر احتشامی گفت: فضا و بازار در زمینه تله مدسین فراهم است؛ اما تنظیم مقررات نیاز است و نهاد‌های حاکمیتی نیز باید از الزاماتی همانند تعرفه‌گذاری هزینه‌های تله‌مدیسین از جمله معاینات حضوری و ...، نظام حقوقی، اخلاقی و قانونی آن را فراهم تا مردم به راحتی از این بستر استفاده کنند و این نوع از خدمات‌رسانی پزشکی به صورت رسمی در کشور نهادینه شود.

در همایش بین‌المللی تله مدیسین که از دیروز در اصفهان آغاز شده، سخنرانان کلیدی از ۹ کشور از جمله آمریکا، استرالیا، سنگاپور، هند، آلمان و برزیل حضور دارند و تجارب علمی خود را ارائه می‌دهند.

دبیرخانه این همایش ۱۹۰ مقاله داخلی و بین‌المللی دریافت کرد که ۳۵ مقاله در قالب سخنرانی متخصصان داخلی و خارجی و ۱۰۸ پوستر ارائه می‌شود.

به گفته دبیر علمی همایش بین‌المللی تله‌مدیسین هدف از خدمات تله مدیسین این است که با استفاده از شبکه‌ها و زیرساخت‌های موجود، سواد رایانه و دانش فنی مردم دسترسی به خدمات پزشکی، از راه دور فراهم و این خدمات به مناطق محروم نیز داده شود.

راه اندازی رشته کارشناسی ارشد " سلامت از دور" سه سال پیش مصوب و ابلاغ شده و قرار است این رشته جدید دانشگاهی در زمینه تله‌مدیسین برای توانمندسازی ارائه‌دهندگان، مصرف‌کنندگان، پزشکان و پیرا پزشکان، دانشجو بپذیرد.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.