سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد دفتر مالزی در افغانستان تکذیب شد

دفتری که در کابل ایجاد می‌شود دفتر جدید مأموریت صلح جهانی است و مربوط به مالزیا نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت خارجه مالزیا در واکنش به ادعای طالبان مبنی بر بازگشایی دفتر این کشور درکابل، گفته که حکومت آن کشور تصمیمی برای باز کردن دفتر در افغانستان ندارد.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز گذشته (۲ حوت) اعلام کرد که احمد اعظم عبدالرحمن، نماینده ویژه وزارت خارجه مالزیا با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان درباره افزایش کمک‌های بشردوستانه و تقویت روابط دو کشور گفتگو کرده است.
عبدالقهار بلخی گفته بود که روز ۲۳ فبروری یک هواپیمای حامل کمک‌های مالزیا به کابل خواهد رسید و آن کشور تصمیم دارد دفتری برای انسجام کمک‌ها و همکاری اقتصادی در کابل باز کند.
اما سخنگوی وزارت خارجه مالزیا به رسانه‌های آن کشور گفته است که احمد اعظم در کابل بوده اما این وزارت قصد باز کردن دفتر ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه مالزیا گفت: "دفتری که از باز شدن آن صحبت شده در واقع مربوط به دفتر جدید مأموریت صلح جهانی است نه حکومت مالزیا."
مأموریت صلح جهانی جریانی است که بعد از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در اعتراض به اعلام جنگ آمریکا تأسیس شد.
این نهاد بعد از تهاجم آمریکا به افغانستان در اوایل اکتبر ۲۰۰۱ شروع به ارسال کمک‌های بشردوستانه و دارو به قربانیان جنگ در این کشور کرد.
مقام‌های مالزیایی هرچند دیدارهایی با طالبان داشته‌اند اما وزارت خارجه این کشور اعلام کرده که طالبان گام‌های مؤثری برای شناسایی خود بر نداشته و این کشور هم عجله‌ای برای شناسایی این گروه ندارد.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.