سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تست کرونا باید در روز سوم پدیدار شدن علائم انجام شود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نتیجه منفی آزمایش در روز‌های اول ابتلا به کرونا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  امین بجدی گفت: سویه امیکرون قدرت تکثیر و انتشار بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی کرونا دارد و علائم این سویه در بسیاری از موارد خفیف و به شکل علائم سرما خوردگی مانند گلودرد، آب ریزش بینی، سرفه و عطسه است.

با دریافت سه دز واکسن، خودداری از حضور در تجمع‌ها، رعایت فاصله فیزیکی و توجه به تهویه مناسب، میزان ابتلا به بیماری را کاهش دهند تا بتوان به بیماران بدحال و نیازمند بستری به خوبی رسیدگی کرد.

او گفت: هر فردی که علایم سرماخوردگی، سینوزیت، تب و بدن درد دارد به احتمال بسیار زیاد مبتلا به سویه امیکرون ویروس کرونا است و حتی اگر نتیجه تست کرونای وی منفی باشد باید خود را قرنطینه کند تا دیگران مبتلا نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هنگامی که بیمار بعد از پنج روز بهبود نیافت بستگی به سن، شدت علائم و بیماری زمینه‌ای باید به پزشک مراجعه کند، زیرا درمان زودرس و در اواخر هفته اول ابتلا می‌تواند مانع پیشروی بیماری شود.

بجدی گفت: اگر فرد تنگی نفس شدید نداشته باشد نیاز به مراجعه به بیمارستان ندارد و مراجعه به پزشک، انجام رادیوگرافی ریه و دریافت دارو کفایت می‌کند، ولی بیمار بدحال باید به سرعت به بیمارستان منتقل شود.

او گفت: برخی بیماران در روز‌های دهم تا چهاردهم ابتلا مراجعه می‌کنند که در این شرایط تاثیر دارو‌ها بسیار کم می‌شود و نجات جان بیمار نیز سخت خواهد بود بنابراین مراجعه بهنگام برای درمان بیماران ضروری است.

انتهای پیام//ا.د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.