سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا دفتر نمایندگی در دوحه قطر تاسیس می‌کند

وزیر مشاور دولت قطر در امور خارجه و دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، توافقنامه ایجاد دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در دوحه را امضا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان – قطر، اتحادیه اروپا و سازمان اروپایی انرژی اتمی (جامعه انرژی اتمی اروپا) توافقنامه‌ای برای ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در قطر امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، مقامات قطر در بروکسل، پایتخت بلژیک، توافقنامه‌ای را برای افتتاح دفتر نمایندگی به نمایندگی از سوی جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا و محمد بن عبدالرحمن وزیر امور خارجه قطر امضا کردند.

این توافقنامه پس از تصمیم تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر مبنی بر ایجاد یک هیئت نمایندگی از قطر در اتحادیه اروپا امضا شد. هدف از آن تقویت روابط قطر و اروپا و پیشبرد آن به سوی مرحله جدیدی از همکاری مشترک است.

بر اساس بیانیه دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا (EEAS)، افتتاح دفتر نمایندگی در سفر بورل به دوحه در سپتامبر ۲۰۲۲ تصمیم‌گیری شد.

روز گذشته بیست و ششمین نشست شورای همکاری مشترک شورای همکاری اتحادیه اروپا و خلیج فارس به طور همزمان در چارچوب نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برگزار شد و طرفین در مورد موضوعاتی مانند انرژی، تجارت و امنیت دریایی گفتگو کردند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.