سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر:

۱۴ هزار دانش‌آموز بوشهری در اردوی مجازی راهیان نور شرکت می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز بوشهری در اردوی مجازی راهیان نور از طریق شبکه آموزشی شاد شرکت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر-محمود حقدوست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین افتتاحیه اردو‌های مجازی راهیان نور با بیان اینکه اردی راهیان با مشارکت سپاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود، بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال گذشته برگزاری اردوی فرهنگی به شیوه مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: اردوی راهیان نور در جزیره مقاوم خارگ به عنوان نماد ملی مقاومت به شیوه حضوری برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر  با بیان اینکه اردوی راهیان نور یک کار عظیم فرهنگی است، افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا، الگوپذیری از شهدا، بازخوانی و یادآوری رشادت‌های رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس از اهداف اصلی برگزاری این اردو است.

حقدوست راهیان نور را احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: باید دستاورد‌های انقلاب را که نتیجه رشادت‌های شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع امنیت و مدافع سلامت است، برای نسل جدید تشریح شود.

او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین عنوان کرد: باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود که راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها برای تحقق این هدف است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به سابقه استان بوشهر در مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی گفت: شهیدان رییسعلی دلواری، نادر مهدوی، حسین صافی و احمدی جوان سند پرافتخار مقاومت بوشهری‌ها هستند.

حقدوست گفت: ما به عنوان وارثان این شهدای گرانقدر عهد می‌بندیم که همواره مدافع آرمان انقلاب و ولایت باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری تاکنون ۵۸۲ یادواره شهید تحت عنوان "لاله‌های روشن" افزود: در ادامه برگزاری یادواره‌های شهدا برای اولین بار کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق (ع) نیز در این آیین گفت: برای استمرار انقلاب اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن، ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری بهترین راه است.

علی غضنفری با بیان اینکه جزیره خارگ نماد مقاومت پایداری و استقامت ایران است و افزود: خارگ فقط یک جزیره نبود یلکه از آن جزیره استراتژیک می‌توان به عنوان جبهه‌ای ملی برای دفاع از خاک و ناموس میهن یاد کرد.

او عنوان کرد: دشمن با هدف قطع صادرات نفت و ضربه زدن به اقتصاد ایران اسلامی این جزیره را بمباران کرد، اما با رشادت و حماسه آفرینی و مقاومت مردم حتی یک لحظه نیز صادرات نفت متوقف نشد.

غضنفری بیان کرد: برای پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی هر کجا و هر زمان که نیاز به حضور مردم ولایت‌مدار در صحنه باشد، شاهد وقوع حماسه‌های مختلف بوده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش منطقه خارگ با بیان اینکه اردوی راهیان نور سند پر افتخار آموزش و پرورش است، گفت: تلاش می‌شود تا هر سال این سند رنگ بهتری را در تعهد به آرمان‌های شهدای والامقام و امام شهیدان به خود گیرد.

فاطمه ندیم زاده تاکید کرد: موضوع اردو‌های راهیان نور در واقع یک فرصت فرهنگی و تربیتی است که دانش‌آموزان از طریق آن می‌توانند با دستاورد‌های دوران دفاع مقدس آشنا شوند و تجربه ارزشمندی را به‌دست آورند.

او افزود: اردوی راهیان نور تاثیر به‌سزایی بر روی دانش‌آموزان و فرهنگیان در راستای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امام امت و شهدای هشت سال دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.