سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح خرید شفاف در جنوب کرمان

معاون بازرگانی سازمان صمت جنوب کرمان از اجرای مرحله دوم طرح خرید شفاف از ابتدای اسفندماه در جنوب کرمان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - محسن مشایخی گفت: جشنواره خرید شفاف به منظور اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی محصولات اجرا می شود و در نتیجه گروه وسیعی از کالا‌ها با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. 

او می‌گوید: اجرای این پویش بدین شکل است که پس از درج قیمت تولید کننده روی محصولات، کالا‌های مصرفی حداکثر ۳۰ درصد و در کالا‌های سرمایه‌ای حداکثر ۲۰ درصد هزینه توزیع به قیمت درج شده درب کارخانه روی کالا اضافه می‌شود و بیش از این تخلف محسوب می‌شود.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان تخفیفات این طرح، از درصد سود و هزینه توزیع روی کالا‌ها کسر و محاسبه شده و بدین ترتیب، تخفیفات غیر واقعی روی قیمت کالا‌ها حذف و موجب ایجاد رقابت در واحد‌های عرضه کننده می‌شود.

او می‌گوید: وزارت صمت سعی دارد با به خدمت گرفتن ۳ شبکه بزرگ توزیع به طور همزمان طیف کالا‌هایی را که مشمول این تخفیف‌ها می‌شوند، گسترده‌تر کند تا سبد خانوار بهتر شود.

مشایخی گفت: روال این جشنواره مانند گذشته است و تفاوت آن با امسال در ایجاد هم‌افزایی بین شبکه بزرگ توزیع، شامل: اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های اینترنتی است.

او می‌گوید: مرحله دوم جشنواره خرید شفاف از اول اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در جنوب کرمان از طریق فروشگاه‌های زنجیره ای، صنوف منتخب و میادین تره بار با هدف شفافیت در نظام توزیع و عرضه کالا‌های با درج قیمت تولید کننده اجرا می‌شود.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان قرار است  فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای اطلاع مردم از کالا‌های شامل تخفیف جشنواره پارچه نوشته‌هایی را داخل فروشگاه‌ها نصب کنند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.