سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی:

بیش‌از یک هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی سیستان و بلوچستان برقرار شده است

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و ۷۹۳ تماس تلفنی مرتبط و ۲ هزارو ۸۱۵ مورد مداخله با اورژانس اجتماعی استان از ابتدای امسال تاکنون برقرار شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - دکتر عباسعلی اویسی گفت: سال گذشته بیش‌از چهار هزار و ۳۰۵ تماس تلفنی مرتبط و هزارو ۶۱۳ مورد مداخله در مراکز اورژانس اجتماعی سطح استان انجام شده است.

او  گفت: مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی سیستان و بلوچستان با کادری مجرب و متخصص متشکل از روانشناسان و مددکاران زبده، به افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی مانند دختران و زنان، زوجین متقاضی طلاق و سایر افرادی که با بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی روبه‌رو هستند، با رعایت اصول حرفه‌ای رازداری به مراجعه کننده، خدمات تخصصی لازم را ارائه می‌دهند.

به گفته مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان  هر دختر و پسری که به هر دلیلی از خانه فرار کرده می‌تواند با شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس گیرد تا در سریعترین زمان ممکن جهت جلوگیری از بروز مشکلات فردی اقدامات مددکاری صورت پذیرد و مردم استان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی وآسیب‌های اجتماعی به این خط گزارش دهند.

او می گوید:: توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سیستان و بلوچستان در دستور کار اداره کل بهزیستی قرار دارد و تاکنون ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمت‌رسانی هستند و برای پوشش کامل سایر شهرستان‌های باقیمانده بالای ۵۰ هزار نفر نیز در حال رایزنی با سازمان بهزیستی هستیم.

اویسی گفت: آگاه‌سازی خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده اجتماعی به ویژه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیازمند عزمی همگانی به خصوص توسط رسانه‌های جمعی است و انتظار می‌رود تریبون‌ها و رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص بیش از پیش همراهی کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.