سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ماهیانه یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات برق در لارستان

مدیر شرکت توزیع برق لارستان گفت: به طور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیرازامین دامن‌کشان گفت: در حال حاضر در سطح لارستان ۵۸ نیروگاه خورشیدی خانگی و یک نیروگاه بزرگ مقیاس ۱۰ مگاواتی قرار دارد.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان گفت: کوچکترین نیروگاه خورشیدی به لحاظ ظرفیت تولید در لارستان ۵ کیلوواتی و بزرگترین آن نیروگاه ۱۰ مگاواتی است.

به گفته او؛ رتبه لارستان در سطح استان فارس به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های خورشیدی پنجم و از نظر تولید جایگاه نخست را دارد.

دامن‌کشان می‌گوید: به طور متوسط مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در لارستان در هر ماه، حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کیلووات ساعت است.

مدیر شرکت توزیع برق لارستان از اجرای ۵ طرح جدید در سطح اسن شهرستان خبر داد و گفت: جهت احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی، تقریبا ۵ مترمربع فضا نیاز است که در حال حاضر برای تولید هر کیلووات برق خورشیدی، حدود ۱۸ میلیون تومان هزینه می‌شود.

این مسئول در خصوص نحوه خرید برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: با عقد قرارداد ۲۰ ساله به صورت ۲ ماه یک بار پرداخت می‌شود و تقریبا طی بازه ۴ الی ۵ ساله بازگشت سرمایه اتفاق می‌افتد.

او گفت: درحال حاضر ۲ شرکت مورد تایید برق فارس در زمینه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی فعالیت دارند و برای صدور مجوز ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی می‌توان با مراجعه به سایت http://solar.meedc.ir/blog/user_page/۱۱۲ اقدام به ثبت درخواست کرد.

دامن‌کشان می‌گوید: طی چند سال اخیر در مجموع ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت خرید تضمینی برق به همه مشترکین خانگی نیروگاه خورشیدی در لارستان پرداخت شده است.

او گفت: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی لارستان باعث شده تا در طول سال نور خورشید به صورت مفید وجود داشته باشد و همین موضوع می‌تواند توجه سرمایه‌گذاران در عرصه احداث نیروگاه خورشیدی را به خود جلب کند.

این مقام مسئول وجود اراضی مناسب جهت اجرای پروژه‌های بزرگ مقیاس مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی و وجود سرمایه مالی مناسب را جمله شاخص‌های مهم در لارستان برشمرد.

دامن‌کشان گفت: مدیریت برق لارستان آمادگی استقبال و همکاری همه جانبه با علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های خورشیدی را دارد.

با توجه به نتایج حاصل از عملکرد چند سال اخیر و درآمد این سامانه‌ها و همچنین حمایت کامل دولت از طرح‌های نیروگاه‌های خورشیدی، پیشنهاد می‌شود لارستانی‌ها از این طرح جهت سرمایه گذاری مطمئن استفاده کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.