سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیک بین: دولت به مردم بابت نبود مشکلات معیشتی پس از حذف ارز ترجیحی اطمینان دهد

نماینده کاشمر در مجلس گفت: رئیس جمهور در صحبت با مردم و مجلس، به مردم از حذف ارز ترجیحی و نبود مشکلات معیشتی پس از آن اطمینان دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان -  حجت الاسلام محمدجواد نیک‌بین در نشست دوم بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: این ارز فساد دارد و نمی‌شود دزد‌ها را رها کرد و به قوه قضائیه گفت آن‌ها را بگیر؛ اکثر نمایندگان پیش از این موافق حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بودند.

آقای محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت که نمایندگان و کمیسیون تلفیق در مورد ارز ترجیحی تصمیم‌گیری می‌کند.

او گفت که رئیس جمهور اعلام کرده هر زمان نیاز است، به مجلس می‌آید.

رئیس مجلس در نشست پیش از ظهر امروز پارلمان، بند مربوط به ارز ترجیحی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگرداند. در لایحه بودجه سال آینده ارز وارداتی بر اساس نرخ سامانه معاملات الکترونیکی(ETS) محاسبه شده که مبلغ آن ۲۳ هزار تومان است؛ اگرچه ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی قرار داده شده.

دولت پیش از این با حذف ارز ترجیحی موافقت کرده بود اما برخی نمایندگان مجلس با آن مخالفت هستند. کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد دولت نتوانسته برای جبران حذف ارز ترجیحی و تأمین معیشت مردم، اطمینان خاطر دهد.

در نشست صبح امروز مجلس، پیشنهاد حذف بند مربوط به ارز ترجیحی با مخالفت جدی برخی نمایندگان مواجه شد. آقای قالیباف حذف نرخ ارز ۲۳ هزار تومانی را غیرقابل انجام دانسته و گفته «همه درآمد و هزینه های ما بر مبنای ارز  ETS است و پیشنهاد حذف ارز  ETS همه مبناها را به هم می ریزد.»

رئیس مجلس واردات دارو و کالاهای اساسی بر اساس نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را «موضوع اختلافی» در لایحه بودجه سال آینده اعلام کرده و آن را به کارگروه حل ابهام‌های لایحه بودجه فرستاد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
آقای نیک بین شما بحمدا... آدم مومن و معتقدی میباشی و بهتر جناب رئیس جمهور مومن و انقلابی را درک میکنی ایشان به اتفاق مشاورانش حداکثر سعی خود را خواهد کرد که مشکلی پیش نیاید و درنظر دارند تا همان طرحی را که دکتر جلیلی در انتخابات برای نظام یارانه ها در نظر داشتند عملی کنند ولی تا زمان آماده شدن زیر ساختها و تکمیل بانک اطلاعاتی مقداری زمان لازمست و تا آنزمان قصدشان این است که یارانه را بطور مستقیم به ملت دهند که همین طرح هم مزیتش نسبت به ادامه توزیع ارز ترجیحی به واردکنندگان قابل مقایسه نیست و حداقلش این است که در این روش توزیع ثروت صورت میگیرد که این خود سبب افزایش قدرت خرید خانواده ها ، به تبع آن افزایش رونق، تولید و اشتغال میباشد