سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت امر به معروف و نهی از منکر:

کارمندان زن اگر حجاب اسلامی را رعایت نکنند اخراج خواهند شد

وزارت امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است که کارمندان دولتی زن و مرد دفاتر کاری خود را جدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف امروز دوشنبه (۲ حوت) با ارسال پیامی به رسانه‌ها تأیید کرده است که مقام‌های این وزارت توصیه نامه‌هایی را با مأمورین ملکی زن در وزارت‌های عدلیه، انکشاف دهات و انرژی و آب شریک کرده اند.

صادق عاکف مهاجر می‌گوید که در این دیدار رئيس ازاله منکرات، توصیه‌های این وزارت را با مقامات وزارت‌های متذکره به طور کتبی شریک کرد که بر اساس آن، در تمام ادارات دولتی زنان باید حجاب شرعی را مراعات کرده و در صورت تخلف از وظیفه برکنار خواهند شد.

بر اساس این توصیه‌نامه وزارت امر به معروف و نهی از منکر، کارمندان مرد باید "صورت و سیرت شان" را به شریعت برابر کرده و مطابق سنت رئيس بمانند.

این وزارت همچین توصیه کرده است که باید کارمندان دولتی زن و مرد هرچه زودتر دفاتر کاری خود را جدا کنند.

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفته است: "بر اساس این توصیه‌نامه اشخاص زیر سن و بدون ریش در ادارات دولتی حق اشغال پست‌ها را نداشته و ورود زنان بی‌حجاب به ادارات ممنوع می‌باشد."

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به کارمندان زن در چندین اداره دولتی هشدار داده که اگر حجاب اسلامی را رعایت نکنند از کار اخراج خواهند شد.

این وزارت تأکید کرده است که پس ابلاغ توصیه‌های "اصلاحی و تربیتی" در نهادهای نظامی، کارمندان این وزارت برای تطبیق این توصیه‌ها کار شان را در نهادهای ملکی آغاز کرده اند.

پیش از این نیز در اطلاعیه‌ ای که از سوی اداره  دانشگاه انجنیری پولی تکنیک کابل  منتشر شده است از زنان خواسته شده تا مطابق رهمنود وزارت تحصیلات عالی طالبان، حجاب سیاه، ساده و آزاد که نازک نباشد را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: زنان ، طالبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.