سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وکیل معاضدتی در خدمت مردم

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان از ارائه وکیل معاضدتی به مردم در این کانون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - مجتبی زاهدیان گفت: کمیسیون معاضدت در کانون وکلای دادگستری خراسان تشکیل شده است تا به مردم ارائه خدمت کند و حجم زیادی از کانون به این بخش اختصاص یافته است.

او گفت: وکلای ما در همه سازمان‌های حمایتی حضور دارند و هر چند ماه از نهاد‌های مختلف نامه‌ای مبنی بر درخواست وکیل معاضدتی دریافت می‌کنیم.

قدیمی‌ترین نهاد مدنی کشور کانون وکلای دادگستری است؛ در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۳۱ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری توسط مصدق تصویب شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب به وجود ایران قوی و مستحکم تاکید شده است و لازمه ایجاد این استحکام وجود نهاد‌های مدنی مستقل است.

او گفت: کانون وکلا اقدامات زیادی را در زمینه کمک به مردم انجام می‌دهد، با کمک شهرداری و شورای شهر مشهد وکیل ترمیمی که زیر مجموعه شهر ترمیمی است در دادسرا‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کنند؛ در سال ۱۴۰۰ چهار هزار و ۴۰۰ نفر مراجعه مردمی به کانون وکلای دادگستری و مشورت حقوقی داشته ایم.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان گفت: امسال پروانه هیچ وکیلی باطل نشده است، اما کمتر از ۱۰ مورد بحث تعلیق داشته ایم.

محمد مشتاقی گفت: در هفته وکیل مدافع تعدادی از وکلای کانون وکلا مشاوره حقوقی رایگان به مردم مشهد را در دستور کار خود قرار دادند.

انتهای پیام//م. ج.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.