سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش کیفیت فضای سبز، در صورت واگذار نشدن فاضلاب به شهرداری

شهردار کرمان هشدار داد اگر سهم شهرداری از پساب فاضلاب داده نشود، شاهد کاهش روزافزون کیفیت فضای سبز خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سعید شعرباف، با بیان اینکه شهرداری، به قرارداد پروژه فاضلاب شهر کرمان اعتراض ساختاری دارد، گفت: طبق ماده ۲۲ قانون هوای پاک، شهرداری‌ها باید در یک بازه حداقل ۱۰ ساله، سرانه فضای سبز خود را به ۱۵ مترمربع برسانند و وزارت نیرو متعهد شده پساب فاضلاب را برای افزایش فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها بگذارد.

او در شهر کرمان که شوری آب بسیار بالاست و در بسیاری از موارد مشکل تأمین آب داریم، این قرارداد، از تحقق حق شهرداری در استفاده از پساب فاضلاب ممانعت می‌کند.

شهردار کرمان، با هشدار نسبت به اینکه اگر سهم شهرداری از پساب فاضلاب داده نشود، کاهش روزافزون کیفیت فضای سبز را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: از مجموعه آب و فاضلاب و استانداری کرمان درخواست داریم این حق شهرداری را پیگیری کنند؛ ما نیز در شهرداری پیگیر این موضوع هستیم.

شعرباف می گوید: شرکت آب و فاضلاب کرمان برای اجرای پروژه فاضلاب به‌عنوان یک پروژه کلان که جزو الزامات شهر کرمان بوده و چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد، در قالب یک قرارداد، متعهد شده دبی قابل توجهی از پساب فاضلاب را برای چندین سال در اختیار شرکت مجری قرار دهد که در بخش صنعت استفاده کند تا هزینه‌های اجرای پروژه فاضلاب صرفه داشته باشد.

به گفته او متوجه اهمیت پروژه زیرساختی فاضلاب برای شهر کرمان هستیم، اما در عین حال، فضای سبز هم حق شهروندان و بسیار مهم است و باید چاره‌ای برای این مسئله اندیشیده شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.