سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد مطرح کرد

احتمال افزایش قیمت موبایل در ماه های آینده

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: به علت ارزبر بودن گوشی‌های وارداتی و تفاوت قیمت ارز آزاد و نیمایی احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت موبایل وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - افشین اکبری حداد گفت: خبر‌هایی مبنی بر واردات موبایل با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار در ازای صادرات خشکبار (تهاتر ارز حاصل از صادرات خشکبار با واردات موبایل بالای ۳۰۰ دلار) منتشر شده است و  هنوز تصمیم قطعی درباره این موضوع گرفته نشده، اما به دلیل ارزبر بودن گوشی‌هایی با قیمت بیش از ۳۰۰ دلار و تفاوت قیمت ارز نیمایی و آزاد قرار بر این است که برای واردات برخی از برند‌های تلفن همراه ارز نیمایی اختصاص نیابد و دلار آزاد از محل صادرات خشکبار تأمین شود.

به گفته او واردات گوشی تا قیمت ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی و واردات گوشی‌های بیش از ۳۰۰ دلار به صورت تهاتر با خشکبار انجام خواهد شد. همچنین احتمال اجرای این فرایند از اوایل اسفند ماه وجود دارد و هم‌اکنون رایزنی با صادرکنندگان خشکبار در حال انجام است.

رئیس اتحادیه موبایل‌فروشان مشهد گفت: این تصمیم شاید برای بازار موبایل حسنی نداشته باشد، اما برای مدیریت خروج ارز نیمایی از کشور مفید خواهد بود، زیرا عرضه ارز نیمایی در کشور کم است و دولت دنبال این است که از این طریق با توجه به ارزبری کالایی مانند موبایل به توازن توزیع ارز برسد. البته منشا ارزی متفاوت از جمله مشکلات واردکنندگان در فرایند این تهاتر است.

اکبری حداد گفت: بر این اساس برای واردات گوشی‌های آیفون و سری‌های S، N و Fold سامسونگ ارز نیمایی تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دانشجو
۰۳:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
دولت باید قانونی تعیین کنه تا جلوی گران فروشی گوشی تلفن همراه گرفته بشه یعنی روی جعبه گوشی ها کدی معرفی کنه که با زدن اون کن در سایتش دقیقا مشخص کنه که فروشنده با چه قیمتی وارد کرده و چقدر عوارض گمرک داده و چند درصد باید سود بکنه.
الان دقیقا گوشی تلفنی در بازار هست که قیمت اصلیش 10 میلیون تومنه ولی 17 میلیون تومن میفروشن فروشنده ها.
خبرگزاری جوان لطفا پیگیر این موضوع باشید با تشکر