سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اُمیکرون، خطر جدی برای بیماران دیابتی و پرفشاری خون دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: سیستم ایمنی ضعیف بیماران دیابتی و مبتلا به پرفشاری خون موجب می‌شود اُمیکرون خطری جدی برای آن ها باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمد رحمانیان در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: افراد بالای ۵۰ سال سن با بیماری‌های زمینه‌ای سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به دیگران دارند و اومیکرون برای آن ها خطری جدی است.

او گفت: اگر سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای تا کنون اقدامی برای واکسن نداشته‌اند باید واکسیناسیون خود را کامل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: هرگز اومیکرون را ساده فرض نکنید و بدانید که این سویه جدید بدون دریافت سه دوز واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی فرد را از پای در می آورد.

رحمانیان گفت: گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ ساله بیشتر از سایر گروه‌های سنی انتقال‌دهنده بیماری در جامعه هستند و به مردم توصیه می شود واکسیناسیون خود را کامل و سریع برای دریافت دوز سوم واکسن اقدام کنند. 

او گفت: طبق دستور وزارت بهداشت مدت قرنطینگی فرد مبتلا ۵ روز  بوده اما این به معنای رعایت‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست و فرد ملزم به رعایت آن است و افراد بدون علائم  که در تماس با بیماران مبتلا علامت‌دار بوده اند می‌توانند پخش ویروس با بار بالا را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: نگران مادران باردار و کودکان هستیم که به دلیل نبود واکسیناسیون کامل در آن‌ها، این دو گروه حساس و در معرض خطر بیماری قرار دارند و تا کنون در شهرستان جهرم ۵۰ درصد از مادران باردار و  یک هزار و ۳۰۰ نفر از گروه سنی زیر ۱۲ سال تحت واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: علوم پزشکی ، امیکرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.