سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل پرونده تعزیراتی برای ۶ واحد تولیدی در چهارمحال و بختیاری

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: برای ۶ تولیدکننده که قیمت تمام شده را بر روی محصولات خود نصب نکرده بودند پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای قائدامینی گفت: طرح درج قیمت کارخانه بر روی محصولات از ۲۷ آذر همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شد.

ابتدا طرح جدی‌تر آغاز و به واسطه فشاری که وارد شد برخی قیمت‌ها کنترل شدند.

رفته رفته طرح درج قیمت کارخانه بر روی محصولات برای سه محصول آب معدنی، دلستر و آب میوه که در مرحله اول طرح مطرح شد، نتیجه داد و در چهارمحال و بختیاری قیمت تمام شده بر روی این محصولات درج شد.


بیشتر بخوانید


در مرحله دوم و سوم لوازم یدکی، لوازم خانگی، ترشی و شوریجات مشمول طرح شد، در استان واحد‌های تولید لوازم یدکی به دلیل عدم همراهی سایر تولیدکنندگان در استان‌های دیگر نتوانستند قیمت تمام شده را بر روی محصول خود نصب کنند که پرونده تخلف یکی از این واحد‌ها به تعزیرات حکومتی نیز ارسال شد.

در مجموع ۶ پرونده در چهارمحال و بختیاری از تولیدکنندگانی که قیمت تمام شده را بر روی محصولات خود نصب نکرده بودند به تعزیرات حکومتی استان فرستاده شد، اما رفته رفته در مرحله سوم و چهارم سیاست وزارت صمت به سمت اغناسازی و عدم تشکیل پرونده تا حد ممکن، پیش رفت.

در مرحله چهارم درج قیمت کارخانه بر روی اقلامی همچون لوازم خانگی بزرگ، کیک، کلوچه و بیسکوییت و مواد پروتئینی و محصولات گوشتی در دستور کار قرار گرفت، به تولیدکنندگان این کالا‌ها ابلاغ شده و مدام بر روند اجرای طرح سرکشی می‌شود.

نمی‌توان بیش از این به واحد‌های تولیدی برای نصب قیمت تمام شده سخت گرفت، چرا که بسیاری از تولیدکنندگان در استان‌های دیگر با این طرح همکاری نکردند و فشار مضاعف بر تولیدکنندگان استان چه بسا باعث تعطیلی آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.