سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۸ هزار متهم در زمینه مواد مخدر

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۸ هزار متهم در زمینه مواد مخدر در استان دستگیر شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در استانی مثل خراسان جنوبی با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰ ماه امسال بیش از هشت هزار نفر در رابطه با جرائم مواد مخدر دستگیر شده اند که در مقایسه با جمعیت استان یک در هزار می‌شود و عدد بالایی است.

او گفت: هیچ جای کشور این آمار را نداریم هرچند اکثر دستگیرشدگان غیربومی هستند و مردم استان متدین، انقلابی، فهیم و فرهنگی هستند، ولی جزو آمار استان حساب می‌شود.

حجت الاسلام حمیدی گفت: به همین دلیل گفته می‌شود خراسان جنوبی از نظر ورودی زندانی در کشور رتبه اول را دارد یعنی بیشترین ورودی زندانی نسبت به جمعیت در کشور مربوط به خراسان جنوبی است، زیرا جمعیت استان و ورودی‌های زندان را می‌سنجند و با وجود اینکه اکثر زندانیان غیربومی هستند، عدد یک در هزار به دست می‌آید و می‌گویند خراسان جنوبی از همه جای کشور جرم‌خیزتر است در حالی که واقعیت این نیست.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: : کشفیات بیش از ۷۰ تُن مواد مخدر در استان فاجعه است در حالی که چند برابر این مقدار هم از استان عبور می‌‎کند.

او گفت: از ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در جاده‌های استان در ارتباط با مواد مخدر توقیف شده و حدود ۸۱ درصد زندانیان خراسان جنوبی مربوط به مواد مخدر هستند که اگر این‌ها را نداشتیم زندان‌های ما یک پنجم ظرفیت فعلی بود.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.