سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارشنبه آخر سال دستور کار جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی

در جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی بر آگاهی بخشی به منظور پیشگیری از حوادث و آسیب‌ها تاکید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -سی و دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه با دستور کار چهارشنبه آخر سال و سامانه سجام دادگستری برگزار شد.

سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیر این جلسه در این جلسه مطالبی به شرح زیر عنوان کرد.

در خصوص نحوه اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از آسیب‌های چهارشنبه آخرسال با توجه به اینکه هرسال آسیب‌های سنگینی ایجاد می‌شود ابتدا باید آگاهی بخشی در این خصوص آغاز و مقابله هوشمند صورت گیرد.

چرخش برخورد‌های ایجابی به برخورد‌های سلبی، بازتعریف رابطه دولت با مردم برای پیشگیری از این آسیب‌ها از دیگر اقدامات مدنظر است و در صورتی این مراسم مورد تایید قرار می‌گیرد که آسیب مالی و جانی برای مردم نداشته باشد و بیشتر در مسیر شادابی و شور مردم صورت گیرد.

در خصوص نحوه اطلاع رسانی و معرفی سامانه سجام قوه قضاییه نکته مهم این است که با توجه به اینکه این سامانه برای بهره مندی از مشارکت‌های مردمی راه انداری شده پس باید به سمع و نظر مردم برسد.

سامانه سجام به منظور ثبت گزارش ها‌ی مردمی در خصوص آسیب‌های مختلف در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی طراحی شده که این سامانه فرد محور و موضوع محور است.

در خصوص تبلیغات پرحجم و گسترده همه دستگاه‌ها مسئول هستند و باید تبلیغات را در اشکال مختلف انجام دهند تا بتوان یک حرکت جمعی را شاهد بود.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی هم در این جلسه گفت: سامانه سجام دادگستری میتواند بسیاری از موضوعات و معضلات جامعه را به مسئولین انتقال دهند و وظیفه مسئولان است که برای حل آن مشکل تلاش کنند.

به گفته اکرمی باید با مدیریت درست و به موقع از ناهنجاری‌های چهار شنبه سوری آخر سال جلوگیری شود و نیروی انتظامی هم در این زمینه باید با عوامل اصلی در مورد عرضه مواد منفجره برخورد کند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.